söndag, augusti 27

Tanken var inte trekking

Träffar söta K på tentan. Som en liten blomma. Mindre blommig blir kvällen. Mr Pilot är i Stockholm på blixtvisit och ska ansvara för kvällens aktiviteter. Så när jag får ett sms att jag ska möta upp dem i Kråkslottet skickar jag ett gnälligt sms tillbaka att det var inte vad vi bestämde. Får omedelbart tillbaka att bara kom hit, du vet att jag kommer övertyga dig till slut i alla fall. Bestämmer mig för guldskorna med hemska klackarna, om vi ändå ska sitta i Kråkslottet. No pain, no gain. Tar tbanan ut och skriver samtidigt att kan du möta mig som en äkta gentleman eller? Det ska han göra, men jag börjar gå och inser att jag inte skulle kunna springa i guldskorna. Lilla Bambi. Rundar hörnet och möter en skåpbil som saktar ner när den närmar sig och sen tutar tre gånger samtidigt som snubbarna i framsätet vinkar och smajlar. Jag vinkar tillbaka och hör samtidigt det välbekanta ljudet av pilot.
-För fan älskling, vi ska gå åt andra hållet, vilken osis att du hann gå så långt.
Gå åt andra hållet betyder gå hela vägen till Fridhemsplan, via Pampas. Över gräsmattor, grusvägar och klippor.
-Så gulligt med guldskor, men sådär smidigt va? ler Mr Pilot när han för hundrade gången sträcker fram handen och hjälper mig upp eller över eller ner. Tanken var inte trekking. Sådetså.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?