onsdag, mars 29

Kråkslott

Mr Pilot säger:
Du behöver galnas till lite.

Galet är synonym med Mr Pilot.

Ifrågasatte seriöst vad jag sysslade med i lördags när:

Fem killar försvinner ut på balkongen och återvänder in efter knappt 30 sekunder skrikande som brudar med byxorna runt knäna.
-Vem tappade ölen?!!
Med ölskvätt på kläderna skrattar de nöjt när Mr Pilot tvättar håret under kökskranen.

Två killar står och råsjunger:
"Quuuuinna, lätt att lura, svår att bli av med." Och sen försvinner in i ett annat rum och förintar Winnerbäcklåtar med en ostämd gitarr.

Jag står med tjejen som har festen på balkongen och hon trycker ansiktet mot fönstret och:
-Vet du vem det där är?
-Vem?
-Eh..ja, han som står vid stereon. Det är ingen jag känner.

En snubbe kommer fram till mig i hallen och sätter sig bredvid mig på bänken och:
-Jahapp, jag har flirtat med dig ett tag nu, men det verkar inte gå så bra?
- .....

Jag sitter med Mr Pilot och Gevalia i en taxi i drive in-kön till Max i Solna och klockan är fem och Mr Pilot försvinner skuttande över snöhögarna till Statoil och kommer tillbaka med en hel påse med redbull samtidigt som Gevalia beställer mat och tjejen säger att veggiemålet dröjer 4 minuter, vill ni ha det iaf eller? och Gevalia till sist säger att ja, nu har vi ju redan väntat på det två minuter medan vi har tjafsat om vilken tid det tar, så vi vill ha det..

Klockan är sex på morgonen och vi sitter vid ett köksbord i Västra Skogen i Kråkslottlägenheten och äter Max-mat och Mr Pilot gör redbullgroggar.

Men det var trevligt, Mr Pilot. Du hade rätt.

1 kommentar:

Johannes sa...

Haha man vet att det är en riktig fest när det finns folk som sjunger The Kristet Utseende. Det är då det spårar ur :)

 
Where The Heck Are You?