fredag, september 29

Tre Täckespingviner

Det blev inte biljard med Mr Pilot igår. Mötte upp med herrarna för att dricka en öl. Och som Oscar på ett pedagogiskt sätt utrett, så blev det inte en öl. Det blev tre öl och sen beställde revisorn in tequila och sen var det ingen idé att ens tänka på att åka hem och fortsätta tentakludda. Bestämmer mig för att dissa herrarna och inte åka med ut till Kråkslottet, men det slutar med att Mr Pilot använder sin men jag är ju här så sällan, kom nu och jag är så dåligt på att säga nej till honom, så det slutar med taxi och Mr D börjar knappa på radion och lyckas fippla fram till Hey where did we go, Days when the rains came, Down in the hollow, Playin' a new game och det är Gevalia som håller tonen i baksätet och jag kan se i backspegeln att taxichauffören inte kan hålla sig utan börjar småle. Och när vi kommer till Do you remember when we used to sing, Sha la la la la la la la la la la te da sjunger till och med revisorn. Och sen sitter jag i vita snurrfåtöljen i stora rummet och som vanligt har jag svårt att förstå hur herrarna kan bo i röran. Sen sitter vi och snackar skit tills det händer en incident som skapar blodvite. Och slutar med att jag och Mr Pilot sitter bredvid varandra och surar en stund och fan vad onödigt, det gör ju skitont innan det är sovdax och soffan är så jävla obekväm men Gevalia kommer förbi och puffar upp kudden innan han försvinner ut ur rummet. Och sen vaknar jag av men titta så gulligt, så fin i håret och Mr Pilot som sitter och lyfter en hårslinga över mitt ansikte och nu finns det på kort också, din fina morgonfrisyr. Och plöstligt är hemtentan som ligger på mitt skrivbord några kilometer bort väldigt närvarande och jag måste åka och herrarna ska plötsligt ha frukost och då är Max stället de ska till, så klädda i kallingar och duntäcken hasar de efter mig ut i hissen och jag vet seriöst inte vad jag ska tro. Sedan struttar de ut genom dörren och över parkeringen som tre korvar. Tre täckespingviner och jag vet att ni inte tror mig, men bilden är mitt bevis. Var helt säker på att de skulle bli arresterade för förargelseväckande beteende och behöver jag säga att jag valde att inte åka med i bilen till Max?

6 kommentarer:

Felicitas sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Underbart, Strålande, Magnifikt!!! =D

mimie sa...

Slutgiltiga bevisetpå att man alltid alltid ALLTID ska ha kameran med sig :) Just lövely.

S sa...

F - Eller hur! Men visst är de grymt söta. Det lilla man ser iaf.

Mimie - Jag har fortfarande svårt att tro på det, så jag är glad att jag har fotobevis.

Felicitas sa...

Grymt söta, indeed.. ;) Och ordvalet "täckespingviner"... Underbart!! Kunde inte på något sätt sagt det bättre själv! =)

Lill-Krizan sa...

En hårslinga? Det skulle jag också vilja ha. Mitt morgonhår består av tusen miljarder oberoende hårstrån i ett enda virrvarr. Gärna med två tofsar ovanför öronen och en liten pip ner mellan ögonen.
Hårslingor är snyggt. Koalafrisyr är fult.

S sa...

För att skydda er som läser bloggen väljer jag att inte lägga ut någon bild på morgonfrisyren. Det där med hårslinga, men jodå. Det är oberoende hårslingor, men vissa dagar är det mer en enda dreadlock, tänk Grinchen.

 
Where The Heck Are You?