måndag, oktober 2

Hur Kexet charmar Sandra

Det är dags att träffa söta E och Kexet igen. Som fyller 1 år om någon vecka, så jag bestämmer mig för att köpa present och släpar med mig M. Kläder känns som en bra idé men jag inser snart att jag och M är ett solklart fall av en blind leder en blind över E4 i rusningstrafik.
-Kan du storlekarna? Vad är 76? Hur stor är en ettåring?
-Ehum, det måste väl bero på om han är normalstor.

Så det slutar med att jag köper träklossar som man både kan banka med och bygga med. Min matematiklärarpappa skulle vara nöjd med valet. Träna logik. E öppnar paketet och ger Kexet en röd kloss som han omedelbart försöker äta upp. Med stora blå ögon tittar han lite avvaktande på mig. Men sen är det kört. Han drar av ett fyratändersmajl och E lyfter ur honom ur vagnen och med sin blåbärsgångstil tar han två vingliga kliv fram mot mig och suger tag i mitt byxben. Sen får han syn på mina guldskor och stirrar storögt och nyper i dem. Sen tittar han på mig igen och bestämmer sig för att jag nog kan få förvalta den röda klossen och lägger den i min hand och jag lägger andra handen över och hokuspokusborta, då tittar han på mig och ser bekymrad ut innan han smajlar och drar i mina fingrar och hokuspokus där är klossen igen. Sen greppar han tag i min mobiltelefon och dunsar ner på sin blöjrumpa och sitter och beundrar den storögt innan han dunkar den i golvet så gubben bredvid hoppar till. Och igen. Och igen. Vilken hightechbaby. Sen tuggande innan han bestämt lägger den i vagnen och hämtar den röda klossen och så kör vi hokuspokusborta igen säkert tio gånger och jag är inte alls så gullegull med barn säger jag och känner hur jag inte kan låta bli att le.

Kexet - Kackig jurist, 2-0.

7 kommentarer:

Peppe sa...

Vad lär vi oss vad det här?

Jo, guldskor är rätt vid alla tillfälllen.

S sa...

Bra slutlednigsförmåga där!

Precis samma slutsats som jag drog. Det var ju den enda möjliga.

eff sa...

Klossar är bra grejer. Över lag tror jag att leksaker som främjar egen kreativitet är bra. Som Lego, när man blir lite större och fokus går från att försöka äta upp allt man kommer över till, tja, något annat.

Bra att du ler också.

S sa...

Eller hur!! Ser fram emot när han tar sin arkitektexamen om 25 år och tackar mig för klossarna.

Du. Vet. Klart jag ler.

eff sa...

Du är bra på det.

Lill-Krizan sa...

Jag fastnade också på guldskorna. Det är fint. Till och med på Zlatan.

Men ett fyratänderssmajl går inte av för hackor det heller. Barn är knark för mig.

S sa...

Eff - Skickar ännu ett kexpoäng till din samling.

Lill-Krizan - Sen kan ju en skönhet som Zlatan bära upp vad som helst. ;)

Misstänker helt klart att babyn besitter någon form av superpower eftersom han på så kort tid charmade sönder mig helt.

 
Where The Heck Are You?