söndag, oktober 1

Hur man trollar fram en tenta

Och ännu en lördagkväll framför datorn. Klockan blir 03. Och det plingar in sms från folk som inte sitter med en hemtenta utan är ute och partar. Och regnet slår mot rutan och jag kokar te och blir osäker på hur saker stavas och inser att jag nog förstör mer än tillför. Låter Anna Ternheim fladdra runt i rummet och

I know a girl laying down
She´s sleeping weeks at a time*

Det var en gång. Då. När jag kunde sova bort hur mycket tid som helst. Men idag vaknar jag vid 12 och sätter mig med hemtentan och hur svårt ska det vara egentligen. Så med Ryan Adams som sällskap skriver jag och varje ord måste dras ur fingrarna och bli ett tryck på tangenterna och jag får tvingtvinga och det är nog tur att det snart är över med tentor för min del. Påminner allt mer om att åka rollerblades i grym uppförsbacke. Och jag är jävligt dålig på rollerblades enligt Mr Pilot.



* Anna Ternheim - Girl aying down (Plattan Separation Road)

8 kommentarer:

Chris sa...

pepp och kärlek baby, hemtentor är ett jävla slit men man klarar dem. du också.

eff sa...

Jag har aldrig skrivit en hemtenta. Men dina ord utsöndrar en slags kraft. Som gör att jag ganska övertygad om att du klarar den galant.

O-hamn power! You know it.

ajja sa...

Mera pepp härifrån. Visst gick tentan bra?

S sa...

Christina - sötaste du. Har precis lämnat in skiten och det är över. Äntligen.

Eff - Yepp, någonstans där så vet jag det. Du, tack. Och fint att du är här igen.

Ajja - Tack och bock för pepp, Kexet. Hm, den gick iaf. Bra återstår att se.


Oktoberkärlek.

eff sa...

Jag försvann aldrig.

Lill-Krizan sa...

Apropå det svårt i att åka rolleblades i uppförsbacke. En gång ville jag vara skejtare. Jag köpte en skateboard av min kusin och log hela bussresan hem i min iver att bli cool och skejtig. Sen kom jag på att vi bodde på landet och att det bara fanns grus där.
Jag åkte en timme på ladugårdens betonggolv.

Sen slutade min skejtarkarriär.

Lill-Krizan sa...

Och för guds skull, grattis till inlämningen!

S sa...

Eff - Det lyser upp lite i min tråkiga oktobertisdag.

Lill - Hehe. Annars hade du säkert blivit en grym skejtare.

Och du, tack.

 
Where The Heck Are You?