måndag, juni 11

Pick and Choose.

Som en ekorre har jag samlat poäng och betyg för att kunna välja. Ibland har jag ifrågasatt om det verkligen är så viktigt. Men alltid kommit till samma svar, det är det. Och nu är jag snart där. Framme vid kanten där jag ska dra i snöret och skärmen ska veckla ut sig. Juristskärmen. Jag bläddrar igenom papprena med alla alternativ igen. Rangordna dina val. Hur rangordnar man när man inte vet något om sedan? Det där målet jag hela tiden siktat på finns där och jag är så nära att jag nästan kan röra vid det. Så nu gäller det mer än någonsin. Det där om never sell yourself short. Jag borde ha det i neonbokstäver framför mig nu tills jag postat det där brevet imorgon.

3 kommentarer:

Linnea sa...

Egentligen vet du nog vad som är rätt. Du har siktat högt i fem år, varför skulle du inte göra det nu? Och du har allt inom räckhåll. Antingen det där stället du har pratat om hela tiden, det som är målet för så många, men bara några få förunnat. Eller också det där andra, kanske det mest spännande på hela listan, det som bara en enda person kan få - en av dem är du. Det finns ingen anledning att skriva något annat på den där listan. Som sagt. Varför ta ett steg tillbaka? Det var inte därför vi skrev pm:et om byggnad på annan mark!

Chriss sa...

Du.. nu ska vi ses.. pronto.. Btw så har jag både köpt och läst första och andra boken av Stieg Larsson nu i helgen i småland. Bra skit ;)

S sa...

L - Iiiih. Jag vet ju.

Jag tänkte också på just det PM:et igår. Fyfan.

Men prestationsmonstret samarbetar inte och imorgon ska papprena in.

Men du, tack. För din kommentar. Som är en liten uppmuntrande knuff.

chriss - Jag är nere i Casa del Päron och fattar beslut om min framtid. Skitkonstigt.

Vafan, har du redan läst andra? Den köpte jag idag. =)

Jag hör av mig när jag är tillbaka i Stockholm igen!

 
Where The Heck Are You?