söndag, juni 10

Ja, jag inser det onödiga i att de ska behöva skicka ut en skallgångskedja för att jag vägrade inse mina begränsningar.

När man springer slingan kan man välja mellan 2.5 km och 4 km och 7 km och 1 mil. Den som är 2.5 km är uppmarkerad varje 100 meter för att ingen ska tappa bort sig. De andra är markerade med små plastbitar i grönt och blått lite här och där eller med lite vit färg om man har tur. Men jag är frestad. Att springa flera varv på 2.5 km är inte roligt. Men samtidigt vet jag att många markeringar är borta och de som springer där navigerar inte efter solen utan har en känsla för vad som är rätt håll. Inte som jag som lika gärna kan leka irländsk julafton innan jag försöker ta ut en riktning eftersom det är kört oavsett. Men jag vill ju springa de andra slingorna. Msnar med mitt ex som skriver:
-Det är ju bara att köra på.
-Men har du glömt hur mitt lokalsinne funkar?
-Ja, just det. Då skulle jag nog låta bli.

7 kommentarer:

eff sa...

Du skulle ju kunna springa en 300 varv i rondellen nere vid järnvägsstationen. Då är i alla fall risken att du springer bort dig minimal. Om inte lokalsinnet är såpass dåligt att inte ens det hjälper, förstås.

S sa...

Hahahaha!

Du är en klippa när det gäller byhålas geografi. Såpass dåligt är det inte. Hoppas bara att det inte blir sämre med åren. För då är det där jag kommer sluta med rullator, i rondellen, runt runt.

eff sa...

Jag hittar bara hjälpligt. Ett strategiskt vägbygge och jag skulle säkert hamna i Påskallavik med blank blick.

eff sa...

Vägarbete, inte vägbygge. Mäh. Jag skyller på värmen. Allt skyller jag på värmen.

Till och med word verification skriver "knazv". Knasigt.

S sa...

Påskallavik är läskigt. På riktigt. Jag har aldrig varit där.

Jag låter dig skylla på värmen. Men jag tror det var tanken på Påskallavik som fick dig att skriva fel. Öl. Skugga. Och kanske en fläkt? Vad tror du om det?

eff sa...

Jag har tre rätt på den tipsraden idag. Har druckit en öl, suttit i skuggan och i detta nu blir jag blåst på av en fläkt.

Det ska finnas ett gästgiveri i Påskallavik som har fin mat, har jag hört.

S sa...

eff - fläkt är bra. och öl är bra. men jag håller mig i solen ett tag till.

Just det! Det kanske kunde vara något för mig när jag blir galet rastlös och har slut på idéer.

 
Where The Heck Are You?