torsdag, maj 10

Självklart ska jag åka i fuljeans och fraggelfrilla till andra sidan stan för att luncha 45 minuter.

Med den dumma datorn nedpackad i dataväskan för att jag inte ska behöva se den sover jag rosenknoppssömn alldeles för länge. Sen sätter jag mig med mac:en som jag får låna och skriva uppsats på med en koffeinkickkaffe bredvid mig. Och i samma sekund ringer Ch och vill luncha i Hornstull. Andra sidan stan. Tråkväder. Uppsatsmåste.
-Kom, det är jag och M. Om 20.
Försöker med ett nej, jag måste skriva. Sen ett det är så långt. Sen ett det tar ju mig en stund bort. Allt för att få vara ensam med min fiende uppsatsen. Jag sitter i mina fuljeans. Jag kan inte gå ut med fraggelfrilla. Och han har svar på allt. Och när jag hoppar av fyrans buss möter de mig med jordens smajl och Ch fnissar:
-Jag är säljchef. Jag kan övertala vem som helst.
Bäst jag börjar screena.

2 kommentarer:

Chriss sa...

Kungligt ;) Och du var så söt så!

S sa...

Haha, du är så snäll!
"De där byxorna var väl inte fula."

 
Where The Heck Are You?