fredag, april 27

Serenity now. Serenity now. Serenity now.

Det här kommer gå så bra, lilla vän, säger tandsköterskan och sticker in en röntgenbild i min mun. Bit ihop. Och sen kommer den lilla tandläkaren, med snälla bruna ögon ovanför tandskyddet. Gapa, bra. Sen hummar hon och rabblar de där omöjliga kombinationerna till sköterskan och jag vickar på tårna. Den här lagningen, säger hon sen och jag vet direkt vilken hon menar. Den där lagningen som gjordes en sommar för tre år sedan av en tandläkare som verkade ha lika mycket tandläkarutbildning som jag. Konstigt att jag inte dog då. Han kändes extremt oprofessionell, kanske var han en smula berusad. Den är tydligen inte så bra gjord enligt min förra tandläkare. Hon hummar. Sen putsar hon tandsten och polerar och säger du har två hål, på grund av att lagningen är otät och det kommit in bakterier i den och så har det smittat tanden bredvid. Och jag vill hoppa in i en taxi och åka ner till folktandvården i gamla hemstaden och strypa den inkompetenta clowntandläkaren som gjort att jag fått hål under hans lagning. Istället nickar jag och säger att den 16 maj passar jättebra.

5 kommentarer:

C sa...

Tro mig, jag vet hur du känner dig! Den 9:e maj kl 14:00 ska jag dra ut en visdomstand och laga ett hål. Sen blir det två besök till innan semestern, med två jävla utdragningar till... stackars mig!!! Och stackars dig. Men jag tänker belöna mig med nån konsert och jag föreslår att du redan nu ser ut ett par skor. :) Lycka till iaf.

Ninde sa...

Din stackare! Såna tandläkarmissar borde clownens försäkring stå för..
Kanske även med skotäckande skadestånd.. morr

Felicitas sa...

Usch och fy och blä och tråkigt och otäckt och jag-vet-hur-det-är-men-va-fan-hjälper-det och hata-hål och jag-ska-bara-äta-godis-på-lördagar och fluortabletter och tandtråd och elektrisk tandborste och ... och ... och ... =(

Sara Ödmark sa...

Gah, jag skulle bli skitförbannad. Fast bita ihop och le och säga tack så mycket då ses vi snart igen då. Förstås.

S sa...

miss nej - Fyfan. Jag beundrar dig. Jag hade seriöst självdött om hon sagt att en sån skulle dras ut. Frågade tandläkaren hur det såg ut på visdomstandfronten och hon sa att du har bara en liten, som kommit upp fint i vänster överkäke, de andra tre kan jag inte se, så troligen får du inga fler. Kändes som jag vunnit på Triss.

Du ska självklart få gå på konsert och anything else som du känner för är du värd!!!

Stoooort Lycka till.

ninde - Och sen borde han rullas i tjära och fjädrar väl? Och aldrig mer få jobba som tandläkare? Och renovera mitt kök? Och skriva min uppsats?

felicitas - Nu ska jag dra igång min rädda joppe-entusiastiska tandskötsel. Jag har fluortabletter. Med banansmak (eh, ja i alla fall) och supertandtråd och eltandborste. Sen är det det där med godis. Hm.

saom - Trust me, jag blev skitarg och ville skrika och strypa den lilla clownen. Men log och sa Ja, men så bra, så snart, ja visst, om jag vill ha bedövning? Jajjamensan. Extra kraftig? Absolut. Tack då så länge!. Sen morrade jag hela vägen hem och skrämde säkert några kids i Vasaparken.

 
Where The Heck Are You?