fredag, april 27

Hur många studentmössor får man plats med på Snaps uteservering?

Efter att lyckats glömma SL-kortet i de andra jeansen (argh!) och varit tvungen att svära surt i trappan hela vägen upp och skumpat sunkig tbana ner till Slussen möter jag tåliga L som sen med jordens tålamod följer med mig på Monki och Weekday. Medborgarplatsen är täckt av ett vitt hav av studentmössor och vi hör snart det obligatoriska brölet från en terass Öööööh-ööööh-ööööööh-öhhhööö. Men så länge de inte börjat åka city runt och kissa från sina traktorkärror så ska jag inte klaga. Promise. Vi går en sväng längs Bondegatan, där jag hittar en kuvertväska - men har självklart inte tillräckligt med kontanter, utan måste lämna den åt sitt öde - och sedan en kaffelatte i steksolen vid en husvägg. Och jag har kollat efter skor - trust me - men inte hittat några. Ja. Det var dagens lögn. Jag har inte hittat några som känns nödvändiga. Men en massa onödvändiga.

Och nu ska jag försöka att inte vara sen till min middagsdejt med C och I. Och nyss msnade M om lite vindrickande på Mälarpaviljongen. Associationen är sex laxar i en laxask. Om ni byter ut sex mot sexhundra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Menar du bara studentmössor eller studentmössor med tillhörande studenter inunder? ;)

S sa...

Tyvärr var det tillhörande studenter under de flesta och det var därifrån brööölandet kom. Och ja, jag förtjänar surtantpoäng nu tror jag. Hehe.

 
Where The Heck Are You?