lördag, april 28

Nej, jag tog ingen ank...and med mig från Paviljongen, trots att jag hade (h)andväskan igår.

Mälarpaviljongen var ganska proppad, men vackra A och andra D satt redan vid ett bord vid vattnet. Och infravärme. Hallelujahmoment. A var inte så förtjust i ank...änderna som plaskade runt alldeles nära oss och såg nästan förskräckt ut när jag berättade att jag brukar mata dem med till exempel äckliga muffins. Rosévinet var kvällens flipp. Att de stängde av infravärmen en halvtimme var kvällens flopp, för jag frös till en isbit på några sekunder. M och jag delade en filt över benen som värsta gamla paret och jag hann avslöja för alla hur effektiv M är som sjökapten. Han är inte effektiv alls. Men väldigt rolig.

2 kommentarer:

Björnen sa...

Bra jobbat! Du måste motstå frestelen att plocka med dig ank.. änder hem. Annars kanske du slutar som tanten med svanarna. Eller som Paris Hilton, fast med en accessoarand istället för hund. Fast hon har iofs fina skor...

S sa...

björnen - Jag vill ju verkligen försöka undvika att hamna där. Just därför jag inte kastade mig i vattnet och plaskade ner en av änderna i min väska.

 
Where The Heck Are You?