onsdag, mars 21

Packning borde vara en olympisk gren.

Nu har jag precis insett att vi flyger kl 13 imorgon och inte lite senare på eftermiddagen som jag fått för mig. Det innebär att jag måste fundera på vad jag ska ha med mig. Packning är konst.
1. Välja ut vad man ska packa ner.
2. Hur man ska packa ner det.
Jag är en jävel på del 2, men skitdålig på del 1. Jag kan i princip packa ner hur mycket som helst i en resväska. När andra tittar på min hög med packning och sen på den tomma resväskan bredvid och fnissar vet jag redan att jag kommer lyckas. Tekniken bygger på principen att resväskor är tåliga grejjer. Det är okej att sitta på den för att lyckas pressa ihop den alternativt hoppa kraftigt på den i nödfall. Viktigt att komma ihåg är att alla syrliga kommentarer från omgivningen enbart beror på avundsjuka. Det är en konst att kunna packa, sådetså. Men viktigast att komma ihåg är Den gyllene Huvudregeln:
Öppna aldrig din resväska innan du är framme hur nödvändigt det än känns. Aldrig.
För då är risken stor att du skapar en klädskosminkpocketbokexplosion vid incheckningen på Arlanda.

11 kommentarer:

Johannes sa...

En tandborste, ett par strumpor, ett par underkläder. Sen köper man resten på plats. Under inga omständigheter får man ta med sig mer än ett par skor.

Jenny sa...

INTE MER ÄN ETT PAR SKOR? Jisses. Jisses! Jag har redan ångest över min Mexikopackning. Jag har grejer där jag måste ta hem, kan inte packa för mycket. För tungt rättare sagt. För mycket är okej, men det blir fan alltid för tungt! Och just nu ligger det fyra par skor i min tänkta packning, och då har jag tagit bort tre par, med stor möda.

Björnen sa...

Ajajaj... orutinerat.
Du missade ju den viktigaste regeln: Lämna tillräckligt med plats för kunna shoppa loss ordentligt.
*skakar besviket på huvudet*

Anonym sa...

Jag avskyr att packa. Och packa upp. Men jag älskar att resa!

Tar du med en tom resväska till shopingfynden? ;)

S sa...

johannes - du har rätt. men det är omöjligt att bara ha med ett par skor. jag behöver minst två par. faktiskt. du om någon borde ju veta.

Jenny - duktiga du som lyckats välja bort tre. du har rätt. för tungt är hemskt. thank god för rullväskan. men det blir ju problem när man måste lyfta skiten. Mexicopackningen kommer bli toppen!

björnen - ylwa och jag tänker lika där. man köper en extra väska om man hittar något man vill ha. där snackar vi rutinerat.

ylwa - jag hatar att packa. det är skittråkigt. ska försöka att inte ta med mycket alls. det är tre nätter, inte tre veckor. du och jag tänker likadant.

Johannes sa...

Jag håller på att läsa den där under det rosa täcket boken för att förstå situationen bättre. Men det går inte så bra, även om jag faktiskt fnissar lite ibland. Sen är jag inte helt säker på att jag skulle vilja förstå heller..

Björnen sa...

Phuuu... då är jag lugn! Förstår inte hur jag kunde tvivla på ditt shopping-kunnande? Du verkar ju vara i elitklass.

Ha det bäst i Köpenhavn!

Lill-Krizan sa...

Va?! Du kan ju inte åka iväg! Hur ska det nu gå med löftena?!

Hoppas som fan för dig att du ställer upp på fredag igen.

Annars...

Ninde sa...

I hear you girlfriend. Och jag ska ändå föreställa resvan. Gått i fjällen van. Brukade sluta med att jag först packade allt jag bedömde som livets nödtorft. Sedan tvingade exet mig att ta ur hälften ;)

Jenny sa...

Har ju rullväska, men det skiter flygbolagen i - de tar betalt efter kilon!

S sa...

johannes - jag förstod nog aldrig varför du läser den. din typ av litteratur är väl av mer svårforcerad natur. typ dokumentära skildringar från Balkan etc.

björnen - du ser. du behöver inte oroa dig. shopping kan jag. däremot behöver jag en spark i baken när det gäller att betala räkningar, jobba med uppsatsen och annat motigt.

lill - fredagen är fixad. men som du ser gick det inte bra på söndagen. du måste vara ute i god tid. ju. men var inte ledsen.

ninde - hehe.jag brukade smygpacka i mitt ex väska tills han packade upp två par nästan identiska flipflop och undrade vad de gjorde där.

Jenny - flygbolag är onda. du får ta så mkt du kan i handbagaget eller hyra in dig hos någon som ser sympatisk ut och checka in i deras namn också.

 
Where The Heck Are You?