onsdag, mars 21

Ja, compeed och långkallingar är det jag rekommenderar

Efter att ha blivit släpad runt NK och Gallerian och J. Lindeberg och...Urban Outfitters, ja, det var jag som ville dit och jag ville stanna där också men det fick jag inte, så hade jag utvecklat den värsta typen av Converseskoskav. Precis vid hälen på båda fötterna. Därför var Converse inte aktuellt när vi skulle ut på en härlig söndagspromenad på Djurgården. Så jag slänger på mig de bruna stövlarna, som behövt en ny iläggssula hela vintern eftersom det känns som att gå barfota i sågspån- aj! -, och skuttar in i bilen och får uppgiften att balansera två takeawaykaffe nedtryckta i en sån där papphållare. Funkar skitbra tills man kör i ett gupp eller ska attackköra förbi en stressad 80-åring som ligger och krypkör i 10 km/h för att hinna läsa varenda trafikskylt i hela City. Sen vill jag bara poängtera att det är inte mysigt när det är kallt. Frysa är det värsta som finns. Särskilt när Jk nöjd drar upp sin jacka lite och Jag tog en underställströja också, kolla!

5 kommentarer:

Björnen sa...

Känner precis igen den där skoskaven - karaktäristiskt för just Converse. Brukar även utveckla ett slags jobbigt "fjuttande" ljud vid varje steg när luften inte riktigt kommer ut ur skorna.

Tror Conversefolket gör detta med mening bara för att jävlas.

S sa...

Hahahahaha!

Hörs fjuttandet högt??!! Hela min världsbild rasar nu, jag som alltid trott att de gånger det blivit ett fjutt så har det varit omärkbart för alla runt omkring.

Felicitas sa...

http://ynr.blogthings.com/whatkindofbootsareyouquiz/

Jag sprang över ett test och tänkte genast på dig... =D

Björnen sa...

De hörs. Tro mig!
Och vill det sig illa så vet inte de som hör det att det är Conversen som låter...

S sa...

felicitas - lovar att jag ska göra skotestet. hoppas jag inte blir en hummistövel eller en loafer.

björnen - Näe. Så är det inte. Ju. Mina Converse är så slitna att det är ett hål vid hälen. Så ingen luftlagring. Puh.

 
Where The Heck Are You?