onsdag, mars 7

Idisslandet förföljer mig.

Du mannen i medelåldern som tuggade tuggummi med öppen mun hela vägen från Tcentralen till Sankt Eriksplan och glafsade så högljutt att ingen ens kunde tänka tanken att sätta sig i närheten. Grattis till en välförtjänt förstaplats i tävlingen Hur man får mest utrymme i tunnelbanan och även i den mer inofficiella tävlingen Hur man irriterar Sandra så mycket att hon måste krångla fram sin ipod och lyssna på panflöjt*.


*Ja. Jag ljög om panflöjten. Panflöjtblirpande i kombination med glafsande, då hade jag inte suttit här.

9 kommentarer:

Felicitas sa...

Hahahahaha!! Jag MÅSTE bara berätta en liten historia från min barndom.. Det blir en lång liten kommentar, men jag måste.. ;)

Min mamma har alltid sagt åt oss kids att det är fult att tugga tuggummi, eftersom man ser ut som en idisslande kossa när man står där och tuggar... Så en dag när jag och syrran var med mamma "i stan" (dvs Ystad), mötte vi en bekant till mamma. Jag var ca fyra och syrran ca fem år. Någon av oss (minns inte om det var syrran eller jag) säger då till den här kvinnan vi precis hade träffat "Min mamma tycker att du är en ko..."

Mamma visste inte riktigt hur hon skulle förklara och kände sig något dum! =)

S sa...

Åh, vilken underbar story!!!

Hahahaha! Tanten måste ju undrat varför din mamma tyckte att hon var en kossa. ;)

Frederick sa...

Är du kräsmagad läs inte detta innan matintag:
En gång på tunnelbanan klev det in en kostymklädd man med portfölj handen och SvD under armen. Han satte sig ned och slog upp tidningen. Knappt hade han börjat läsa förrän han frenetiskt började peta näsan. Det han lyckades fiska fram ur näsan stoppade han utan minsta tveksamhet i munnen och mumsade i sig. Detta hände inte en gång utan han höll på så konstant från T-Centralen till jag gick av vid Odenplan. Då var jag rejält illamående och fick hoppa över lunchen den dan...

S sa...

Jag gissar att även han fick sitta själv. Mitt ex:s pappa satt på en flygning bredvid en gubbe som snöt sig i filten och sen somnade. Riktigt gemytligt.

A. sa...

Jag kommenterar istället panflöjtarna som borde förbjudas. Nu menar jag inte de stackarna som spelar utan själva instrumentet. Det och säckpipa har bara bidragit till musikaliskt elände för omgivningen...

Dana Dragomir borde dessutom ha nog med pengar och talang nog att skola om sig till saxofon som är ett coolt instrument.

Peppe sa...

Jag håller med A El Condor Pasa och panflöjt är djävulens musik (på ett dåligt sätt).

Anonym sa...

Synd du inte hade med dig en panflöjt! Då hade du kunnat trycka in den i truten på idisslaren.. ;)

S sa...

a - Är du helt säker på att du inte kan tycka att säckpipa är lite coolt ibland? I kombination med skotska höglandet och kilt. Typ.

peppe - Du har rätt. Det är hemskt.

ylwa - Haha. Vet inte om jag vågat och hade inte det varit misshandel eller ofredande. En givande tortyrmetod att vara inlåst med hans glafsande. Jag skulle bli galen!

A. sa...

Nja, det är lite coolt om det är på rätt plats. Och rätt plats var inte i ett år i streck under mitt fönster tidiga morgnar. ;-)

 
Where The Heck Are You?