torsdag, mars 8

Rädda Joppe, död eller levande

Efter lite funderande bestämde jag mig för att lyssna på alla kloka råd och känslan av att det var bråttom att jag räddade väskan infann sig nästan omedelbart. Lite som Rädda Joppe, död eller levande, det där fruktansvärda barnprogrammet där en liten mjukismullvad ständigt svävade i livsfara. Så jag skyndar mig in till stan och väl där ställs jag inför ett dilemma. Väskan har en tvilling. Min kärlek hänger där och kostar 798:- och bredvid hänger den andra och kostar 300:-.

Väska A:

Väska B:

14 kommentarer:

Peppe sa...

Kärleken övervinner allt. Och Jobbe hauntar mej än idag. Varför görs det dylika barnprogram?

ajja sa...

Väska B darling! Den såg yt att vara sydd från samma stycke. A såg ljusare ut....

Chriss sa...

Väska B, utan tvekan ; )

Felicitas sa...

Väska B!! =)

Kristina sa...

Jag frångår mina obstinata principer, väska B. Definitivt B.

Björnen sa...

Bara för att vara motvallskärring så måste jag nog säga A. Solklart.

Har jag någonsin haft fel innan? *viftar med ögonfransarna*

Lill-Krizan sa...

Sandra, svara ärligt på det här nu...:

Behöver du verkligen en väska till?

eff sa...

Again with the väskor... Nummer B var dock snyggast.

Jag läste f.ö. det här och tänkte på dig...

Anonym sa...

På fråga A svarar jag B.. Eller A.. Nej B! Eller.. Nej, nu har jag bestämt mej - B!

Vilken blev det?

S sa...

peppe - Jag är också fortfarande helt trasig efter Joppe. Vad var tanken bakom att utsätta honom för denna terror som gav oss ärr för livet?

Ajja - Darling, japp. Du har rätt. A är ljusare. Och B är snyggare.

Chriss - Att stilsäkra du prickar rätt är inte alls förvånande. Nästa helg? Ledig då?

Felicitas - Även du har utmärkt smak.

Kristina - Korrekt. Och jag kan inte glömma de röda skorna på din blogg. De var assnygga!

björnen - du skulle sällat dig till flocken och det var ju du som sa att jag skulle köpa den och så vet du inte ens vilken det är. Nu är jag orolig.

Lill - Argh. Jag borde hindrat dig från att se det här inlägget. Förlåt. Men jag skänker bort tre då? Okej?

Eff - Haha. Again? What? Förstår inte alls vad du menar. Ah. Du tänkte på mig. The Fraggel. Puss på dig!

ylwa - Well done! B blev det.

Chriss sa...

Nästa helg är jag helt obokad, galet ; ) Det får vi göra nått åt! En fika i veckan med perhaps?

Björnen sa...

Kan jag skylla på att bilden på väska A var lite suddig, och att jag var lite svag vid tillfället jag skrev - hade inte hunnit fika än - dessutom har jag svårt för att gå i flock; det är så svårt att gå dit man vill då...

Men följ du flocken om du vill. Väljer du alternativ B så har du mitt fulla stöd. Eller överseende i alla fall...

ajja sa...

men vilken var den dyra nu då?? A?

S sa...

chriss - Absolut! Ser fram emot det.

björnen - Jag valde B innan jag la upp bilderna. Och ja, bilden på A är för jävla suddig. Och det där med flock suger. Du har rätt.

Ajja - Det är B som är den dyra. Men på bilderna är det fan nästan omöjligt att se.

 
Where The Heck Are You?