tisdag, mars 27

Det var en fornøjelse.

Fredagen ägnades åt den helt perfekta Köpenhamnsguide som Kristina knåpat ihop. Med den i väskan tillsammans med en karta över Köpenhamn inledde vi med två kaffe i Nyhavn. Sen radades butikerna värda ett besök upp och jag var duracell och skuttade före och åh, det här är ju perfekt och Kluns blev en storfavorit och jag ångrar nu att jag inte köpte den blå klänningen. Sen var vi tvungna att stanna till på Vaernedamsvej 4. En bit in från gatan på en bakgård ligger Granola, som skulle vara ett litet Café med 50-talsvibb. Och det var det. Och nej, det var inte jag som ville gå dit, för jag har inte koll på små 50-talsfik. Och ja, det är den enda uppstyrda bilden som finns av mig från Köpenhamn. Jag står stilla och flaxar inte. Håll till godo. Efter en diskussion om vad de svarta ankorna med en vit fläck i pannan heter gick vi i solgasset längs sjöarna och jag skulle kunna tänka mig att bo i Köpenhamn. Och det är den där sången om var man än lägger hatten igen. Vi valde att äta på The Laundromat Café, som känns som lite tvättomat och mycket lunchställe. Men det är riktigt trevligt och rekommenderas. Att Carla F skulle bli en favorit för mig var givet, men det blev inga guldskor denna gång, men I´ll be back!
På Bruuns Bazaar var det jag som fick vänta utanför provrummet i en evighet och vila mina fötter lite. Resultat: en randig tröja, en rutig skjorta och glada fötter. Guiden tog oss från lunch och sen typ sex timmar inklusive allmänt trams och egna idéer om vad man kanske borde titta på och matpaus och kaffepaus.

Så Kristinas Köpenhamnsguide får fem smörrebröd av fem.

Mange tak Bella!

9 kommentarer:

Lill-Krizan sa...

Du har köpt en ny väska, ser jag...

Kristina sa...

Åh, vad jag är glad att du gillade guiden! Och att du har haft en rolig resa! Köpenhamn är en helt underbar stad. Snart går det direkttåg som stannar utanför sjukhuset i Malmö, och då flyttar jag kanske, kanske, kanske dit.

S sa...

Lill - Hörredu...din lilla väskspion. Vill du att Modo ska vinna ikväll eller? Väskan är en julklapp. Och ska inte skänkas bort.

Kristina - din guide gjorde fredagen toppen!! vi är mer än tacksamma. Köpenhamn är helt underbart. självklart ska du flytta dit när/om? du tröttnat på Malmö.

eff sa...

Den bilden känns som plockad ur sjuttiotalet.

S sa...

Hahaha!

Hjälp....som i något positivt?

Och inte klädmässigt? Eller det är jackan va?

Äck!

eff sa...

Rent visuellt. Ljuset, huset, du. Alltså, det känns som den är tagen på 70-talet. Utan tvekan.

Det finns ingen värdeladdning i påståendet.

S sa...

Hm. Okej då.

eff sa...

Skulle det vara något negativt, förresten?

Så länge du inte går klädd i asymmetrisk silverlamé eller liknande är ju klädstilen i princip alltid ett hopkok av saker stulna från tidigare årtionden.

S sa...

eff - Du har rätt. Igen. Så nej, inte negativt.

 
Where The Heck Are You?