måndag, februari 26

Ja, jag har sjukt tråkigt.

Det är det där med snön. Som är nedtrampad och grå och ful. Så långt ifrån julaftonsnö man kan komma. Det är det där med mörkret som kommer för tidigt varje eftermiddag. Det är det där med februari. Bara transportsträcka. Och jag har städat hela lägenheten. Sorterat kläder. En stor hög ska ges bort. Och kanske några av väskorna också. Och jag har burit ner en massa till soprummet. Sorterat mina örhängen. Städat bakom spisen. Slängt ett par skor (gah!) och den tråkiga krukväxten, bye bye.

Så nu har jag inga mer ursäkter. Imorgon är det jag och uppsatsen.

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Kom igen bejb, nu är det dags att ta sig i kragen. Det här fixar du! Och förresten så har jag saknat dina ord!! Kram!

Björnen sa...

Bra jobbat! Riktigt duktigt.
Låter nästan terapeutiskt: Wax on, wax off! Uppsatsen kommer gå galant! Känner det på mig.

Borde kanske göra något sådant jag med? För den där tidningshögen ser ruggigt stor ut - den stirrar elakt på mig - och skorna i hallen lägger fälleben när jag går förbi.

Lill-Krizan sa...

"...kanske några av väskorna också."

KANSKE?!

Du vet vad jag har sagt...

S sa...

usFelicitas - Välkommen hem! Och det tar emot så med den där uppsatsen. Det är SEN som är läskigt. Och du, tack!

b - Det är nog någon form av terapi jag haft idag. Städat och fixat allt som gick. Nu är det bara hårklippning kvar.

Lill - Ärk. Fan. Ja. Jag vet. Men en ful. Eller två.

 
Where The Heck Are You?