onsdag, december 6

Prestationsmonstret bites the dust en kall tisdag i december

Självklart regnar det hela dagen igår, så trots paraply vet jag att samtidigt som jag plaskar längs Regeringsgatan så förändras mitt hår. Till det mer lockiga slaget. Och när jag äntligen är i skolans bibbla möter jag min blick i fönsterglaset och ser att det mest är luggen som lockat sig på ett gulligt kringelvis. Drar i locken och försöker få den att lägga sig lite mer diskret innan jag knackar på dörren in till min handledare. Han tittar på mig och ler och säger jag har inte riktigt hunnit uppdatera mig på antecknigarna jag gjort om din uppsats, dröj en minut bara. Sen försvinner han in i rummet igen och jag undrar om han tror att jag gjort en halv permanent innan han öpnnar dörren igen och småpratar och visar var jag kan sätta mig. Han har igen skrivit en låååång lista med anteckningar på baksidan av uppsatsen och jag sväljer och förbereder mig på att han ska köra den i en pappersstrimlare som står dold i något hörn. Pillar med halsduken och hör avlägset:
-....och du har ju kommit en bra bit sedan vi sågs sist.
-Jo, men jag har ju inte börjat på empirin och..
-Intressant och bra syfte. Bra frågeställningar. Framförallt bra språk.
-Va?
-Bra språk.
-Är det inte för torrt, för juristtråkigt?
-Nej, jag föredrar det. Bra.
-Jaha...jag trodde du skulle säga att det inte var bra, det kändes inte bra att skicka in den.
-Du menar att jag skulle säga bra språk, bra syfte, bra frågeställningar, bra upplägg och sen säga men det här är alledeles för dåligt?
-Ja, precis.

6 kommentarer:

Peppe sa...

Grattis! Min handledare var samtidigt min nemesis och gav mej ALDRIG så där bra feedback. Det kan i och för sig ha att göra med att min uppsats inte var så bra, men jag vill tro att det berodde på att vi hatade varandra.

ajja sa...

yay yay.. Andas ut ljudligth *pfffffffjuuuuuuh* och fira med nått.

eff sa...

Hähä, du ser...

All feedback är bra, och bra feedback kittlar dödsskönt i kistan.

S sa...

Peppe - Tack, mustachprydda snygging.

Han var säkert bara bitter och torr. Självklart måste din uppsats varit helt lysande!

Ajja - Jag har andats ut. Sovit bort en förmiddag. Tittat på min bokhög. Lyssnat på musik. Kokat kaffe. Provat alla möjliga sittställningar i soffan. Druckit mer kaffe. Och hittills inte skrivit en rad. Tydligen tar positiv feedback edgen av.

Eff - Du har rätt. Det är min Jag rockar-tatuering som var skillnaden.

eff sa...

Mjo, jag må känna dig ganska ytligt såhär via bloggen, men vissa egenskaper lyser igenom. Därav min övertygelse.

S sa...

Eff - Tack. Hoppas du har rätt!

 
Where The Heck Are You?