onsdag, december 20

Nu är det jul igen, och I will survive

Jag borde läsa jordens längsta debattprotokoll om Kosovo nu, men efter att ha legat kvar i sängen alldeles för länge med Stockholmsmolnet ovanför mig vet jag att det finns en del saker jag måste fixa. Det är det där med julklapparna. Och jag har funderat noga.
1. De borde vara mindre folk ute mitt på dagen.
2. Undvik stekt korv-syndromet som uppstår när man knölat på sig en vinterjacka. Istället är det bättre att ha något tunnare och frysa mellan affärerna. Det är min teori för dagen, som säkert kommer sluta med lunginflammation.
3. Ha en ordentlig lista på julklappar. Jag har nog en tomte-gen i alla fall, för listan har jag här. Att jag självklart var på väg at åka utan den är en annan sak. Sådetså.
4. De där personerna som är omöjliga att köpa till. Spara dem till sist, för då kommer du vara tillräckligt blase för att inte orka oroa dig. Och troligen inte heller komma ihåg vad det är du köpt och slagit in.

Och min egen viktigaste punkt:
5. Håll en konstant koffeinnivå. Alltså inte en som påminner om nyckelpigetåget.

Here we go.

3 kommentarer:

A. sa...

Mmm... kanske är den principen jag ska använda till de som är omöjliga att köpa till. Ta det sist och inte bry mig :-) Fast då blir Le Twin skitsur haha...

Johannes sa...

Du drack ju inte ens kaffe ;)

S sa...

a - Jag tycker absolut det är värt ett försök.

J - Hade överdoserat redan innan. Men punkt 2 och 3 fixade jag ju! =)

 
Where The Heck Are You?