onsdag, december 20

När någon ringer för att berätta att månen ser ut som en herrgårdsost

Ankorna samlas vid Norr Mälarstrand och tjattrar efter frukostbullar, de är fler i år och kanske lite tjockare. Jag viker halsduken över ena axeln och andas in minusgrader och om bara en vecka är jag någon annanstans. Andra ankor, andra andetag. Men det där havet. Och den där blå jungfrun långt borta vid horisonten. Och jag kommer stanna för länge, lutad mot räcket, tills jag fryser om fingrarna trots vantar och sen ha värmen i bilen på max hela vägen hem. Mina bröder kommer klä granen och bygga ihop änglaspelen och vända den näst översta biten fel så änglarna åker baklänges. Det är jag och den där bokhögen som kommer ner, men jag ska försöka att tvätta bort lite av plugg-Grinchen tills dess.

7 kommentarer:

Chris sa...

jag kan känna dina händer mot räcket. fint du skriver.

S sa...

Du, darling. Tänkte precis skriva hos dig att dina senaste inlägg har varit tappahakanunderbara. Särskilt det om bronshästen.

Onsdagskärlek.

Chriss sa...

well, troligtvis ses vi inten innan jul sötnos. ha en kanonjul och strunta i böckerna.. lite iaf ; ) puss på dig söto!

S sa...

Detsamma beb. Jag hoppas att du får A-L-L-T du önskar dig!!! Och jag lovar att försöka hänga med böckerna lagom.

Pusspuss..!!

Chris sa...

tack. tack och lite rodna. god jul, men jag kommer in igen innan dess.

Felicitas sa...

Underbart, underbart, underbart.. Jag tycker så mycket om att läsa dina ord, söta!! Problemet är att jag ofta läser från mobilen och då blir jag alldeles frustrerad över att jag inte kan skriva en kommentar direkt till dig... ;)

Hur som helst, KRAM!

S sa...

christina - du. de nada. du är grym. och God Jul. såklart.

Felicitas - Tack, Kexet!

 
Where The Heck Are You?