torsdag, november 9

When, hell freezes over får du köpa dem, då och bara då

Där är ni ju igen, vackra stövlar. Ett tydligt tecken på att det kommer bli vinter igen. Även i Stockholm. Men att köpa ja, något som för tankarna till eskimåer och hundsläde och är ljust beiga och vackra och sedan låta dem bli nedslaskade med snömodd i nyansen alltäckligtochfultdukantänkadig som skvätter upp från gatan och träffar dig i knähöjd. Nope.
Men den dag hell freezes over och istiden är här, då är det jag som drar på mig de här och skuttar upp i min hundsläde och drar iväg söderut.

3 kommentarer:

Felicitas sa...

Tänk när du ska vada genom snöslasket i vinter?! Vad ska fossingarna ha då då?? ;)

eff sa...

Själv fäste jag mig vid den närmast existentiella frågan där till höger.

Saknar du din storlek?

Jag tror jag gör det. Samtidigt får jag också lust att leka Banksy och smyga byta ut frågan mot "Saknar du din storhet" eller något. Hm.

S sa...

F - Då har jag en låång lista på sko/stövlar jag vill ha. Tur att jag inte vet hur mycket tid jag hittills har lagt ner på att tänka på skor. ;)

Men jo, de är så fina.

Eff - Du har vaknat på rätt ordvrängarsida idag, märker jag. Hehe.

 
Where The Heck Are You?