söndag, november 19

Ni hittar mig under högen med riksdagstryck

Där uppe bland molnen läser jag debattprotokoll och tänker att shit, vad de tjafsar om en massa som inte rör själva frågan och när jag tröttnar på att läsa Lars Ohlys babbel tittar jag ut genom fönstret och ser de vita molntussmolnen sväva långt under oss. Tankar om uppsatserna är det inte brist på där uppe, men de stannar inte. Virvlar upp, men faller till marken om jag inte hinner fånga upp i samma sekund. Sen är det frågeställningar och uppdelning i avsnitt. Och jag hittar hela tiden nya trådar jag vill följa. Som en åsna mellan två hötappar. Jag hittar propositioner som hänvisar till en utredning som hänvisar till en proposition och jag måste hitta en teori att bygga på. Så imorgon ska jag leka tusen frågor med min handledare.

4 kommentarer:

Lill-Krizan sa...

Äntligen fick jag anledning att fråga något som jag länge undrat över. Finns det en lek som heter "tusen frågor" och en som heter "20 frågor"? Eller finns det inget som heter "20 frågor"? Jag är förvirrad...

S sa...

Egentligen heter det väl 20 frågor..? Tusen frågor är nog den uppdaterade helvetesversionen. I alla fall tror jag han tyckte det, men lyckades till och med få honom att le lite på slutet. Så he´ll be allright.

Lill-Krizan sa...

Då bestämmer vi det. 20 frågor it is. ÄNTLIGEN kan jag börja sova om nätterna igen!

Tänkte förresten på dig igår när jag smet förbi det där stället med efternamnet som jag glömt.

S sa...

Och ibland tusen frågor. Om man behöver fler än 20.

Nu kommer inte jag heller ihåg det där efternamnet, men det var ett trevligt ställe. Kanske berodde det på kinderäggen.

 
Where The Heck Are You?