torsdag, oktober 12

You´d better hold on

Bestämmer upp fika med J och är såklart sen och när jag kommer tittar han på mig och nickar och säger att det var inte så farligt sent. Och jag ger upp min önskan om att sitta ute helt utan diskussion. Sitter med min latte och snurrar skedens skaft mot glasets kant och hela tiden känner jag den där granskande blicken som alltid tycks se rakt igenom miner och trams.
-Berätta om domarna du läser.
-Nej. Jag vill inte. Det finns iget att säga.
Enya strömmar ur högtalarna och vi lägger handen mot tallrikarna när den överambitiösa diskkillen går förbi och vill plocka även tallrikar med kakor på eller halvfulla latteglas. Sen pratar vi om Anna Sjödin. Och är helt övertygade om att hon måste gå. Och plötsligt trillar de. Orden. Du vet det där jag sagt om att jag inte tror att det finns alltigenom onda människor. Jag vill så gärna hålla fast vid det.

2 kommentarer:

ajja sa...

Jag antar att det är en process att faktiskt se med vitögat vad det är du ska strida mot sen. Du kommer bli så duktig och så bra!

S sa...

Där har du det fröken, huvudet på spiken. Det är nog den insikten som trillat ner allt mer.

Och du, söta. Tack.

 
Where The Heck Are You?