onsdag, oktober 11

Den där om råttan i....toan

Det var på en fest för några veckor sedan ämnet kom upp. Då hade det stått i Metro om hur råttor kryper upp i rören och till sist hamnar i toastolen. Detta skapade en tydlig oro i soffan på festen medan jag tyckte att det var skitlöjligt.
-Så varför skulle råttan vilja jobba sig upp i ett avloppsrör för att komma upp i en toastol?
-De vill bara det.
-Men kom igen, hur stor är sannolikheten att man ska bli biten av en råtta när man är på toaletten?
-Ja, jag vill i alla fall inte bli det så jag brukar moppa runt med toaborsten lite..

Bilden av en snubbe med toaborste i högsta hugg moppande gjorde att jag var tvungen att gå ut i köket och fnissa. Kanske borde det genomföras empiriska studier på hur många i Stockholm som öppnat toalocket och där har Råttan Rupert suttit och vässat huggtänderna.

7 kommentarer:

Peppe sa...

Haha, en lite rädd snubbe med en toaborste i högsta hugg. Fin bild.

Själv har jag alltid varit lite rädd för att det plötsligt ska dyka upp en enorm boaorm ur toaletten.

Kanske lite irrationellt att oroa sig över toaboa-ormar, men man kan ju aldrig vara HELT säker...

S sa...

Ormar var det samtalsämne som kom upp i anknytning till råttorna. Att är det inte en råtta så är det en orm.

Antar att just jag kommer drabbas eftersom jag bara satt och fnissade. Return of Murphy.

Johannes sa...

Jag tycker det är kul att du använder ordet "skitlöjligt" i detta sammanhang :)

Kristina sa...

Inte för att skrämmas, men just detta hände min granne. Jag har skrivit några rader om det i bloggen juni-06. Jag har kommit över min "råtta i toaletten"-skräck nu, men vetskapen att jag dessutom bor granne med Malmö reptilcenter gör inte livet lättare. Snart möter jag en krokodil. Eller en boaorm. Eller en hårig spindel. Eller...

S sa...

J - Genomtänkt va? ;)

Kristina - Du skämtar!! Haha, blir mer och mer övertygad om att det kommer vara jag som råkar ut för det bara för att jag fnissat åt det. Vet inte om jag vågar läsa ditt blogginlägg. Haha.

eff sa...

Har för mig jag läst att i vissa städer (kanske inte just i Sverige) så uppmanas folk fälla ner locket på toaletten och lägga något tungt på det om de ska resa bort, så att lägenheten inte ska bli invaderad av just kloakråttor.

Känns lite jobbigt kanske.

S sa...

Eff - Hm. Kanske ska börja med det. En lagbok på toastolen borde hindra den mest ihärdiga råtta.

 
Where The Heck Are You?