onsdag, september 6

Hur man sover i intervall

Kunde inte somna igår. Skuggorna från träden utanför dansade på den röda väggen bredvid min säng. Tunnelbanan rev genom berget. Och jag vände kudde. Ni vet så den kalla sidan kommer uppåt. Vände och vände. Och siffrorna i taket från väckarklockan klickade fram fort. För fort. Men till sist somnar jag. Och vaknar...

...03.12. Vafan?!

Somnar om och vaknar...

...04.15. Nej, kom igen nu!

Somnar om och vaknar...

...05.33. Argh.

Somnar om och vaknar...

...06.40...

...07.15...

...08.25... [när väckarklockan ringer]

Behöver jag säga att jag känt mig mer i fas?

5 kommentarer:

eff sa...

Kalla sidan upp, det är en av världens skönaste känslor. När man vänder på kudden och svalkan försvinner och man känner det när det händer. Jag älskar att vända kudde...

S sa...

Hahaha!

Jag också.

eff sa...

Har aldrig reflekterat över hur trevligt det egentligen är förrän nu. Ett av livets mikronöjen.

danne sa...

Du har inte prövat att lägga kudden i fotändan och liksom vända på hela dig istället? Rekommenderas. ;-)

S sa...

S - Fan. Det är det jag behöver. Ett dataspel.

Klart du var helsnygg.

Danne - Haha! Inte den här gången. Endast av den anledingen att jag inte räcker att snooza då utan att behöva sätta mig upp. ;)

 
Where The Heck Are You?