torsdag, september 14

Den sista tentan på juristutbildningen...ever...

Idag anslogs tentaresultatet. På den jag pluggade till under altantaket med en hund vid fötterna. Böckerna jag sköt in under sängen som om de mirakulöst skulle slukas. Samma böcker som jag ville elda i klotgrillen. Övningsuppgifterna jag svor över och satt med i köket. Ensam med en stor tekopp mitt i natten. Och sen är tentan omgjord och författad av Murphy på speed. Så jävla svår. Och prestationsmonstret sparkar mig hårt som satan och det här är fan en lätt jävla skitkurs egentligen, shit så dålig du är, du fattar ju verkligen inte den här typen av frågor, soooooopa. Och jag tänker, som flera gånger tidigare, fair enough, jag kan inte. Jag lämnar den tom och går och skriver en omtenta senare. Men som alltid. Växer det fram. Som om någon gör konstgjord andning och fyller mig med syre. Det där drivet. Det där sega, som kåda. Envisheten. Värre än en åsna.

Och jävlar, jag fick Ab.

6 kommentarer:

eff sa...

Låter fint.

Och starkt jobbat!

Johannes sa...

Surprise? ;)

S sa...

Eff - tack. Trodde jag cyklat av banan helt.

J - Hm. Mata inte prestationsmonstret är du gullig. :p

Johannes sa...

Äh, vaddå, det är ju slut med den nu. Bara tre ton domar med häärligt innehåll kvar att gå igenom innan det är dags för the great unknown ;)

Linnea sa...

grattis, verkligen! fatta hur stort det är att ALDRIG mer behöva skriva en tenta på juridicum. det måste du faktiskt fira ordentligt!

S sa...

Haha, jag vet. Ska ignorera känslan av att det är en ny era och fira att jag aldrig mer tentar juridik.

Höll på att köpa skor idag, men höll mig i skinnet. Hårt.

 
Where The Heck Are You?