fredag, september 15

Bye bye Baby, för en stund

Efter att ha mött upp med min pluggrupp och tryckt i mig en ostfralla och en kaffe är det dags att genomföra våra intervjuer. En smula nöjda är vi med utbudet av intervjupersoner, valrörelsen tuggar på i galet tempo runt Sergels torg, så det är utan problem vi hittar två politiker att använda i vår studie. Snabbt avklarat och jag kan skutta iväg med min gigantiska väska över axeln. Tanken var att ha den som reservväska då och då, eftersom den blir så oformlig. Bollig. Men nu har jag den i alla fall och håller på att knocka ner några pensionärer på vägen till fikan med M. Håller även på att köpa ett par skor. Som jag tittat på förut. Jättesöta. Men håller mig i skinnet. Hårt. Damn. En annan dag. Fikar med M på Centralstationen innan jag ska hoppa på tåget och han du måste ju komma upp till söndagkväll, vi ska ju ha valvaka ju, du måste komma för att i nästa sekund helt byta fokus och bli otroligt nyfiken på om det är Gulle-Göran som ska visa upp sig mitt i valhetsen eftersom det är en massa poliser som traskar fram och tillbaka.
-Oj, tv-team!
*tar en tugga på sin muffins*
-Och två poliser.
*kaffeklunk*
-Och två väktare..
*muffinstugga*

Lite som en pekbok för vuxna.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?