torsdag, mars 2

Tentadax - igen

Jag är inte bättre.

Men.

Jag är inte sämre heller.

I alla fall inte så mycket att det märks någon skillnad. Däremot är jag uttråkad som fan. Och börjar känna av den där rastlösheten. Borde säkert läsa igenom lite saker nu, tentan är om tre timmar. Men istället nöjer jag mig med att låta hjärnan dra lite i olika trådar. Min önskelista på de fem frågorna:

1. Hur kan man förbättra sanningshalten i vittnesutsagor vid polisförhör?
2. Hur gör man en riskbedömning och i vilka sammanhang blir en sådan aktuell?
3. Beskriv de skillnader som finns mellan livspersistenta brottslingar och ungdomsbrottslingar.
4. Vad menas med in-och utgrupper? Ge exempel på sådana och vad de baseras på.
5. Vad innebär Certification-processen när en brottsling bestämt sig för att upphöra med brott?

Please, Murphy..?

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?