onsdag, mars 1

Bricanyl

Vaknar och inser att jag inte är död, bara rejält förkyld. Inser också att jag inte har betalat kåravgiften och att jag måste gå till kassaservice och göra det, annars får jag inte skriva tentan. Efter att ha läst om Oscars strapatser på banken, så får det bli fd posten, som ska få fint besök.

Har alltid stubintråd zero när jag är förkyld. Men trots att den brinner upp på 0.2 sekunder är jag väldigt harmlös. Orkar inte ens säga fula ord. Feber har en lugnande inverkan på mig.

Öppnade kylskåpet och hittade (förutom ketchup, senap etc):
1 Jalla
1 Burk keso
1 Halv liter mjölk
2 Bananer
1 Röd lök

Jag måste alltså masa mig iväg till BÅDE kassaservice OCH affären. Gargh.

Tur att jag hittade min Bricanyl, så jag har kunnat ladda lungorna i alla fall. Kanske ska ha med mig en brun påse att kontrollandas i om kassaservicetanterna ska vara bitchiga. Nedan återges två autentiska bitchsituationer:

Situation 1.
-Din namnteckning ser ju inte ut som den gör på körkortet.
-Nej, den är ju skriven för typ tusen år sedan.
-Då måste du skaffa ett nytt körkort.
-...mhm....

Situation 2.
-Det här fotot ser inte ut som du.
-Det är jag.
-Ja det kanske det är, men det ser inte ut som du.
-Nehe.
-Då måste du skaffa ett nytt körkort.
-Absolut... (neverever...tralalaaaaa...)

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?