måndag, april 18

Det är dags att jag pumpar upp den där livbåten.

Någonstans längs Kungsholms strand händer det. Jag hör bara mina steg. Hittar takten. Andas in. Andas ut. Steg efter steg. Jag har inte sprungit på mer än ett halvår. Jag har prioriterat bort allt jag mår bra av för att kunna jobba lite mer. Den där extra timmen. Som blev fler och fler timmar. Tills jag jobbade tolvtimmarsdagar. Och tappade bort mig själv. Tills pojkvännen hämtar mig på jobbet kl 22 och jag sitter i bilen med väskan fullproppad med mera jobb mellan mina fötter. Och jag känner hur trött jag är. "Det får räcka nu", säger han. "Du måste sätta stopp innan det är för sent, förstår du det. Jag vill inte stå bredvid och se på. Du är värd mer än det här." Jag vet att han har rätt. Det har jag vetat länge. Har jämfört mitt jobb med en sjunkande båt i flera månader. Hur mycket jag än öser är det aldrig tillräckligt. Det var inte så här det skulle bli. Det är inte det här jag slitit för i så många år. Det är dags att jag hittar en livbåt.

8 kommentarer:

Felicitas sa...

Massa, massa, massa kramar! Jag kan hjälpa till att pumpa! <3 <3 <3

S sa...

Finaste du. Du kan väl börja med att ge mig ett lösenord till din blogg? <3

Linnea sa...

Det låter som att du har en livbåt i din närhet. ;) Lyssna på honom.
Vi får fika snart igen. Kram!

Anonym sa...

Här finns en livboj att ta tag i! Gumman, det är dags att dra ner på nu. Tror nog att en långhelg på Ölandet skulle göra dig gott. Bara vara utan en massa måsten. Du behöver inte ens träffa oss om det skulle stressa upp dig. Ta hand om dig nu. Kramar i massor <3 Ine

S sa...

L - Jag vet. Men det ordnar sig liksom inte. Förra veckan jobbade jag till 21 (i snitt). Men snart är det sommar.

Ine - Jag vet. Det är helt galet. Jag vill alltid träffa er! Kram!

emster sa...

BRA beslut! Har ju varit lite orolig för dig. Jobbet är viktigt men det är inte allt. Balans.

Kram

Fredrik Olsson sa...

Shit. Det där var ju jag.
Eh, tack, borde jag säga. Blev vaken.
Ändå är jag: rövknullad på ett dåligt sätt.
Hur tog du dig vidare, förutom pojkvännen?

Fredrik

Fredrik Olsson sa...

Shit. Det där var ju jag.
Eh, tack, borde jag säga. Blev vaken.
Ändå är jag: rövknullad på ett dåligt sätt.
Hur tog du dig vidare, förutom pojkvännen?

Fredrik

 
Where The Heck Are You?