söndag, januari 4

År 2008 - den korta versionen.

Januari
Efter att ha firat in nya 2008 gick vi en lång promenad på Söder och passade på att se ner på Stockholm.
Februari
Vi åkte till Köpenhamn där det inte bara var kravaller utan även svinkallt......så tydligen hängde vi på hotellrummet och tittade på Let´s Dance istället för att vara utomhus.Mars
Trots att det inte var någon snö alls, vägrade den försvinna.

April
Man kunde äntligen fika under stora trädet i Kungsträdgården.
Maj
När jag kom ner till hemstaden var det plötsligt vår.Juni
Vi åkte och hälsade på korna i Dalarna igen och de var lika vattenkammade och snygga i år.Vi fikade ännu mer.
Juli
Vi åkte ut med den inte helt sjösäkra båten.
Sen åkte vi till Rom och det tog mig en evighet att gå en gata eftersom jag var tvungen att stanna vid varje skyltfönster.
Vi virrade omkring bland Pompejis ruiner.Vi åkte till Amalfikusten och det fantastiska hotellet på klippan där vi åt på hotellets retaurang varje dag och solade och badade.På Capri mötte vi sfinxen som spanade från Axel Munthes San Michele.Vi bodde i en medeltidsborg utanför Rom.Tillbaka i Sverige åkte vi söderut och såg Solliden på Öland.Och träffade C och I i Borgholm och bodde på Strand.Augusti
Vi såg prideparaden. Vi valde att stå på Hamngatan. Det kommer vi inte göra i år.
September
Jag jobbade så mycket att jag nästan inte visste vad jag höll på med, men tydligen hann jag med en promenad i Atlas.
Oktober
Jag sprang Tjurruset och hade jättekul i geggamojjan.
November
Vi åkete till Milano och såg Zlatan på San Siro......sen såg vi kyrkor, gallerior, Nattvarden och ner i en massa espressokoppar.December
Sen blev det jul igen och jag åkte ner till hemstaden för att fira och sova.

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Åh! Vilket supermysigt inlägg! :D

Ninde sa...

Ja, en egen årskrönika. Stajlish och snyggt! :)

kattenjansson sa...

Zlatan...jag kan inte hjälpa det, men jag blir lite fjortis..vilken drömresa Rom OCH fotboll:P
Jag fick iaf se honom i somras och i höstas, live och i högsta grad kicking.
Han e fin.

S sa...

felicitas - Puss på dig!

Ninde - Tack, sötnos!

kattenjansson - Hej! Han är faaaaantastisk. Helt enkelt bäst!!

 
Where The Heck Are You?