måndag, januari 5

Det enda som kan ta död på bacillerna är en rejäl whisky.

Hinner bara sätta mig vid skrivbordet på jobbet innan det knackar på dörren och:
-Du, har du tid? Kan jag fråga dig om det här?
-Visst. Självklart.
Jag hinner knappt ta tag i första pappret.
-Alltså jag är så sjuk egentligen. Jag har svinont i halsen!
Jag kämpar emot impulsen att springa ut ur rummet. Istället förklarar jag snällt och pedagogiskt medan mitt rum fylls av baciller.

Det borde vara förbjudet att gå till jobbet när man bär omkring på lika mycket baciller som ett medelstort väntrum på en vårdcentral.

4 kommentarer:

Johannes sa...

Är det inte du som knappt stannar hemma när du är sjuk? ;)

S sa...

Jo. Det är sant.

Miss Baglady sa...

JAA stryk ska de ha:)

S sa...

Eller hur!

 
Where The Heck Are You?