söndag, augusti 24

Den där tyska staden.

River-kasematten ligger precis nere vid hamnen. Snygg restaurang, god mat. Skybaren 20up en bit därifrån högst upp i Empire Riverside Hotel är gigantisk och de gör riktigt bra drinkar. Utsikten var fantastisk, precis som min Strawberry daiquiri. Shoppingmässigt hann vi inte undersöka utbudet så mycket, men det är kvarteren runt rådhuset som kan rekommenderas. Pretzels är obligatoriska. Och självklart måste man gå till Starbucks. Vädret var speciellt. Vi slaskade oss fram i vattenpölar och mitt paraply gick en snabb död till mötes i en kastvind nere vid hamnen. Ett par gummistövlar och sydväst hade hjälpt. Nu var det jag och fraggelfrisyr i tre dagar. Slutligen kan tipsas om CIU där jag drack den godaste daiquirin någonsin.

4 kommentarer:

Camilla sa...

Åh, vad jag älskar Pretzels!! Blir mycket av den varan i NYC ;-) Kram

S sa...

Kan du ta med några hem till mig? Alternativt smuggla med mig i resväskan. Är redan avundsjuk! Kram

puman sa...

Låter ändå som en skön resa, trots paraplyhaveri och fraggelfrisyr. Pretzels me like too!
Kram

Ninde sa...

Åh, blir också sugen på pretzels, det var länge sen...:)

 
Where The Heck Are You?