söndag, juni 8

I got you.

En långhelg var precis vad jag behövde. På torsdagen middagsbjudning i Casa del Stockholm. Trots att jag jobbar som en iller (och var tvungen att tacka nej till vin med kollegor trots deras övertalningsförsök "Du vet ju....inspirationen är som bäst efter ett glas vin...") kan jag inte gå förrän 19.00 med insikten att jag måste komma jobba lite i helgen och hinner inte hjälpa till med middagen mer än att hälla upp lite rosévin (till mig själv). Hela fredagen hade jag samma hastighet som en koala. Upptäcker att jag inte har några shorts och att jag behöver ett par sandaler. Går i solgassat mellan affärerna och hamnar till sist på Sisters och lassar en stor hög i famnen innan jag går till provrummet. Det blev tre par shorts och ett par byxor. Sen ombyte till träningskläder och ut till Hellas. Min nya taktik är att springa i ett högre tempo från början och om jag behöver, sakta ner på slutet. Det gick bra, jag har börjat få starka ben. Däremot blev jag trött i armarna. Och nej, jag springer inte som Phoebe. Sen middag på Rörstrandsgatan, film i soffan med sura döskallar. Lördagen var båt och snabbläsa i Liza Marklunds Livstid. Vet inte varför jag snabbläser. Sen middag på uteservering igen. Hela natten drömmer jag om jobbet. Jag har saker som inte är klara och som måste vara klara imorgon. Så nu ska jag försöka bli av med fraggelfrillan, köpa en kaffelatte och gå till jobbet. Hoppas det går fort.

3 kommentarer:

puman sa...

Inget bra att jobba på söndagar...

Säger hon som nu själv skall bänka sig framför jobbdatorn.
Kram!

Emtner sa...

Kan du inte spela in en liten film när du springer så att vi får se?

Johannes sa...

Gissar att snabbläsningen har att göra med din övriga livsstil? :)

 
Where The Heck Are You?