tisdag, februari 19

Och så levde hon lycklig i alla sina dagar.

Har jobbat som en iller hela dagen och fått galet mycket gjort. Sitter intrasslad i ett problem jag inte sett tidigare när jag blir hämtad. Tar med mig problemet i hissen och det snurrar i mitt huvud i bilen på väg till affären och när jag plockar ner clementiner i en påsa. I brödavdelningen ska jag välja bröd och jag kan inte välja och försöker få lite hjälp:
-Vad vill du ha för bröd?
-Bara ta något.
-Men jag vet ju inte vad jag ska.
-Ta något som inte är så stort.
-Men vad spelar det för roll?
-Vi äter ju aldrig upp det.
-Men det var ju inte det jag frågade.
Och så blir vi stående.
Då hör jag en röst bakom mig.
-Ta det där.
Jag vänder mig om och där står en liten dam i kappa och virkad mössa. Hon pekar på en korg med bröd.
-Det där är gott. Det kan du ta!
Jag plockar upp ett av bröden ur korgen.
- Tack. För hjälpen.
Thank god att hon kom förbi annars hade jag nog stått där än.

5 kommentarer:

eff sa...

Jag älskar tanter. Jag vill vara en tant.

Ninde sa...

Åh, vad gulligt! Ibland behöver man en liten klok tant :)

S sa...

eff - Jag också, men inte än. Och jag vill bli en glad tant. Frågan är om jag kommer lyckas.

ninde - Haha! Japp.

eff sa...

Sandra, jur.tant. Hihi.

S sa...

Det är mitt mål.

 
Where The Heck Are You?