söndag, januari 20

Utflykt.

Vaknar i tvsoffan klockan 09. Inte alls så bakfull som jag förtjänar. Sconesfrukost. Trött. Trött. Trött. Jävla skitvecka. Vi ska åka på en liten utflykt, gör dig i ordning så åker vi. Som en liten mullvad hasar jag runt i lägenheten. Trött. Trött. Trött. Men en timme senare är jag klar. Resan går ut mot Värmdö. Etapp ett i utflykten är ett stall. Och det är den där lukten. Mularna som trycks mot boxarnas galler. Skitiga utetäcken. Spån och halm. Och ett gigantiskt halvblod snusar mot min hand och jag ler. Och när vi går mot bilen ser jag att han visste att det var precis vad jag behövde.

Jag hugger i sten
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur
Några armar och ben
Jag jobbar mig inåt så jag ser en figur

Sen bilfärjorna till Waxholm och fiskgryta på en restaurang med utsikt mot havet.

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Åh, vad mysigt!! Men du får se till att skaffa dig en bättre vecka den här gången sötis.

S sa...

Det var jättebra att komma bort från Stockholm lite.

Ska vara på kurs och bo på hotell mån-ons. Kan bli trevligt.

Ninde sa...

Hoppas kursen går bra! :)

S sa...

Märkligt hur trött man blir av kurs och att bo på hotell? :)

 
Where The Heck Are You?