lördag, januari 19

Puss på er.

Jobbat tre timmar. Tvingat I att springa runt med mig i alla affärer i tre timmar. Gått hem i regnet. Försökt måla naglarna. Börjat göra något annat. Fått nagellack på näsan. Nagellack blir kladd. Tagit bort. Målat nytt. Trott det var torrt. Tagit i en handduk. Det var det inte, så nu har vi en rödprickig handduk. Sagt alla fula ord jag kan. Tagit bort lacket på två naglar. Målat nytt. Och nu sitter jag här. Om inte nagellackshelvetet är torrt nu vet jag inte vad jag gör. Ska möta H och N om en kvart. Sen är det slaska genom regnet till festen. Och jag ser ut som en boll i den här kjolen. En rolig badboll.

2 kommentarer:

Peppe sa...

Det där låter som jag. Det är helt enkelt inte fysiskt möjligt att ge nagellacket tid att torka.

S sa...

Nagellack och strumpbyxor är två saker jag inte riktigt bemästrar. Än.

 
Where The Heck Are You?