lördag, januari 5

Sorry, ladies.

Såg Infamous om Truman Capote igår kväll. Mitt filmsällskap somnade. Jag tyckte om den. Mest för att jag blev väldigt förtjust i Toby Jones gestaltning av Capote. Den där pipiga rösten, den fantastiska garderoben och att han blir misstagen för dam hela tiden. Nu har jag precis sett Emil i Lönneberga och fick tårar i ögonen när Emil kämpar med sin nordsvensk genom snön för att ta Alfred till doktorn i Mariannelund. Tror det är det där med det småländska landskapet och dialekten som petar mig i hjärtat. En kaffe latte på stan i Stockholmshetsen kan nog få mig i fas igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

anytime ;)

S sa...

Vi måste ju styra upp den där fikan med den andra babyjuristen. Men jag gissar att han och jag kommer ses först när vi ska gå samma kurs i tre dagar och saker inte kan komma imellan. Men fika, absolut. Arbetet inför och hela tredje veckan i januari är ett skämt för mig. Jag behöver en klon. Men därefter!

 
Where The Heck Are You?