onsdag, januari 9

The Fusilli Jerry.

Ännu en såndär lååång grå vinterdag. Akter hit och akter dit. I en av akterna jag får tillbaka sitter en liten orange postit med ett enda ord. Bra! Och det är precis som om någon kastat ut en livboj till mig. Jag tar loss den och sätter den på kanten av min datorskärm och hela dagen lyser ordet bra mot mig. Efter en bra fika blir det promenad i regnet. Lillebror A:s födelsedag. Det där paketet som knåpades ihop igår hade redan kommit fram. Tjugo år, men för mig fortfarande den lilla. Trots att han inte är liten längre. Han är ambitiös och driven och pluggar till civilekonom. När jag kommer hem fixar jag datorgrejer och självklart blir det trassel. Får ringa lillebror T och be om hjälp. Familjens civilingenjör fnissar i luren och sen efter en stund plingar lösningen in via msn. Och som avslutning på bra! dag har biljetter till Elin Sigvardsson fixats. Vänd på kudden och sweet dreams!

6 kommentarer:

Felicitas sa...

Åh, vilket mysigt inlägg!!

Ninde sa...

Ja, hoppfullt på något sätt. Själv är jag en stor fan av rosa post-it lappar. Helst hjärtformade, men så långt vågade jag inte driva det på jobbet..

eff sa...

"Because you're silly..."

Gillar alltid när du smyger in Seinfeldreferenser.

A. sa...

Seinfeld är världsklass... Tror jag skulle vara en ravioli-A...

A. sa...

Och förresten, Seinfeld-maraton på Ricahotell i Älvsjö... Alla avsnitt utan avbrott. Tar bara 4 dagar och börjar idag... ;-)

S sa...

felicitas - Kexet. :)

ninde - Den där lilla postiten sitter fortfarande kvar. Har en hemsk inledning på nästa vecka. Men på torsdag kan jag andas ut. Jag är som du en fan av rosa postitlappar! Jag är helt säker på att ditt jobb skulle må bra av rosa hjärtpostits!

eff - Puss!

a - Haha, jag är övertygad om att du skulle vara ravioli-a. Jag skulle vara gnocchi-Sandra.

Jag hade älskat Seninfeldmaraton. Jag är helt säker på att jag orkat igenom hela!!

 
Where The Heck Are You?