måndag, januari 14

De där artiklarna i Aftonbladet, DN och Expressen som drar isär mig.

Förbereder till imorgon. Internpostar. Kopierar. Hämtar böcker. Skriver ut. Snabbsväng på Facebook. Brev från lillebror. Har du sett att vi blev beskjutna igår? Det hade jag inte. Automatiskt plockar jag ihop mina saker, mina rättsfall, min bok hög och tar hissen ner. Trycker utan att tänka på fyran. Går över gatan till bilen. Visste du att de sköt på svenska soldater igår? Ja, jag såg det när du satt och förberedde dig igår, men tänkte att jag skulle vänta med att berätta för dig för jag vet ju hur du blir, men så glömde jag det, förlåt. Och redan vid korsningen St Eriksgatan Fleminggatan har jag tårar i ögonen och säger det där idiotiska som jag aldrig menar om att jag skiter i vad som händer där borta om så hela landet gick i bitar, så länge han får komma hem.

8 kommentarer:

Felicitas sa...

Han klarar sig sötis, han klarar sig. KRAM

Emtner sa...

Förstår att du är skakad när du till och med gör särskrivningar...

S sa...

felicitas - Jag vet ju. Men ingen får skjuta på min lillebror. Det är så sjukt jobbigt. Och jag hanterar det inte så bra.

peter - Du.... :P

eff sa...

Ja, jag tänkte på dig när jag läste det faktiskt.

Anonym sa...

jag skulle nog inte vara ledsen. hade han varit min bror hade han fått gap å skrik och DUKOMMERFANTAMEJHEMNU...


fast det inte är så lätt, jag vet...

stora kramar

S sa...

eff - Usch, det är så svårt att hålla sig i skinnet när det blir sådär jobbigt. Fina du som tänker på mig.

Punaniii - Haha, vad glad han skulle bli om jag tog ett flyg till Afghanistan och tvingade honom att åka med hem. Eller om jag sökte jobb som jurist på Campen!

Anonym sa...

Kram!

S sa...

Tack fina ylwa!

 
Where The Heck Are You?