söndag, december 16

Serenity now, serenity now.

Det kan väl inte finnas något roligare en söndag innan jul än att gå i affärer? På NK plockar vi på oss en hög julkort, julklappspapper och snöre. Killen i kassan blippar på sin maskin och Då blir det 650 kr. Irk. Vem köper julkort för 650 kr?! Sen hittar jag de där skorna jag tänkte önska mig av tomten och bestämde mig för att snabbönska dem av mig själv istället. Kikar på min medshoppare.
-Vad tycker du?
-Fina.
-...
-Köp dem.
-Jag har ju faktiskt inga lite varmare såna att ha när det är kallt. (Skolögn 1 A)
-Nej, det har du inte.
Sen är det Akademibokhandeln. Och jag vill plötsligt läsa allt. Som inte handlar om mellandom, rättshjälp, sakkunniga och rättegångskostnadsfördelning. Hittar två julklappar och när jag letar som bäst dyker han upp med världens största leende. Haha, fan det var den här Jonas Gardell hade med i showen ju, det blir en skitbra julklapp.

4 kommentarer:

A. sa...

Exakt hur ska en Penis Pokey användas?

Jag vet nämligen inte och står i valet mellan önska mig en eller ge lillbrorsan en...

S sa...

a - Jag vet inte. Jag var inte delaktig i inköpet.

Men för säkerhets skull ge lillbrorsan den.

A. sa...

Tror du har rätt i det...

S sa...

a - Jag slipper närvara vid öppnandet av paketet som innehåller penis pokey. Thank god.

 
Where The Heck Are You?