söndag, december 23

Instruktioner for dummies

Igår eftermiddag lämnade vi Stockholm för julfirande söderut. Vi inledde starkt med att hamna i en bussfil. Där S som i stopp vägrade sluta lysa. Och där stod vi. Och väntade. Och funderade. Kanske känner lyset av att vi inte är en buss? Så det slutade med att M gjorde en helt vidrigt galen backning och sen höll på att bryta mot två enkelriktatskyltar medan I kom med glada tillrop och bjöd på godis. Väl ute på E4 får M oavsiktligt igång vindrutetorkaren på bakrutan och den vägrar sluta veva. M blir stressad och jag läser febrilt i instruktionsboken från helvetet innan jag ger upp och ringer bilens ägare.
-Hej, det är jag. Hur får man stopp på vindrutetorkaren bak?
-Dra spaken till normalläge.
-Jaha, men är den inte där nu då?
-Det är ju svårt för mig att se.
-...Dra spaken till normalläget!
-Funkadet det?
-...Funkade det? Nej det funkar inte.
-Dra spaken bakåt.
-Vadå bakåt? Mot dig eller från dig?
-Ja, det beror ju på i vilket läge den är nu. Den ska vara i normalläge, typ i mitten.
-...Dra den mot dig eller från dig.
Jag gissar att han inte var helt nöjd över att ha lånat ut sin bil efter det samtalet. Men vi fick i alla fall stopp på vindrutetorkaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror han var jättenöjd med att låna ut bilen...

God Jul från Mr. Bauknecht

S sa...

Ja du, Mr Bauknecht. Den är ju fortfarande hel.

 
Where The Heck Are You?