onsdag, augusti 29

Neheooo, jag får frysa häcken av mig imorgon igen och jakten går vidare.

Eftersom det är sviiiiiinkallt måste en höstjacka fixas asap. Går in till city efter jobbet och svänger in på Zara och hittar två jackor och väntar på smakrådet som är på väg dit. Väntar en evighet och vill helst somna i ett berg av tröjor. Sen går det fort.
-Få se då, ta på den där.
-Vad tycker du?
-Nej.
-Va?
-Nej.
-Vadå nej? Bara nej?
-Ja.
Tar på den andra som jag gillar mer än den första.
-Den här då?
-Ärligt?
-Vadå ärligt? Tror du jag väntat en evighet på att du skulle komma för att jag vill att du inte ska säga vad du verkligen tycker.
-Ja, då så. Det kanske bara är jag...
-Men vad...?
-Ja, den är ju väldigt.....bylsig...
-Jag gillar kragen, att man kan dra upp den.
-...men det är skärpet som gör att jag inte...
-Oooookej, got you.

9 kommentarer:

Jenny sa...

Jag gick också och provade jackor idag. Mitt smakråd tyckte att det var roligare att prova själv, så jag fick inte så mycket råd. Men fyfan, vad jag måste ha en varmare jacka NU!

Ninde sa...

Åh..hatar sånt. När man bara måste hitta nåt så hittar man aldrig det där perfekta plagget. Det hittar man dagen före lön när man är pank och inte skulle köpa nåt.. ;)

Lill-Krizan sa...

Den där sista jackan är grå, lite smårutig och med ett skumt skärp (kanske svart lack) i midjan, va?

S sa...

den där jenny - Råden jag fick hjälpte ju inte direkt heller. Det var mest kritik. Och jag dööööör varje morgon just nu, jag MÅSTE köpa en jacka i helgen.

ninde - Hahaha! Visst är det så. Men nu får jag iaf lön. ;)

lillan - Den är storrutig, men eftersom du prickar in skärpet i midjan i lack, så är det säkert den. Såg du mig prova också?

Kristina sa...

Känner igen känslan att aldrig hitta när man letar. Men du hittar snart finaste jackan att njuta i med stil, i underbaraste höstsolen. För underbara hösten är här! /Höstälskar-nörden

Lill-Krizan sa...

Nej nej, jag är ingen stalker. men jag stannade till vid den jackan och bönade och bad om att Cajsa skulle vilja ha den. Den är fin som snus!

S sa...

Höstälskarnörden - Haha, om jag hittar en fin jacka kommer jag tycka bättre om hösten. Promise!

lillan - Näe? Menar du allvar?! Jag tycker ju också om den.. Vi verkar vara ensamma.

Lill-Krizan sa...

Alltså, jag kan köpa att några få (Lisa och Peppe) kallar mig Lillis. Men Lillan var nog ett övertramp, Sandra.

S sa...

Haha, jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Verkligen. Förlåt lill-krizan.

=)

 
Where The Heck Are You?