tisdag, augusti 28

Jag vill ha blommig falukorv till lunch.

Provrum och jag är ingen bra kombination. Jag tycker oftast att det är skittråkigt att prova kläder. Men nya jeans behöver köpas. Expediten dyker upp och jag säger min storlek.
-Nja, det tror jag väl inte, säger han och tar fram en storlek mindre.
Jag ber honom ge mig min vanliga storlek också.
-De här tycker jag du ska prova du kommer gilla dem, säger han och sträcker fram ett par. Midjan är lite högre.
-Jaha...
Jag tittar längtande mot min gamla vanliga modell, men bestämmer mig för att göra som han säger och inte säga nej innan jag provat. I provrummet inser jag att han hade rätt om storleken. Och det gör mig irriterad. Jag vet tydligen inte ens vilken storlek jag har längre. En modell till sticks in till mig i provrummet. En annan tvätt. Jag provar och de sitter bra, men me no like. Alls. Fuck. Tvätten är skitful. Ännu en modell kommer in i provrummet. Jag möter min blick i spegeln. Den är inte nöjd. Det enda jag vill ha är min favoritmodell, men istället står jag där och känner mig som en korv. Smakrådet tittar in i provrummet.
-Du är jättefin.
-Jag är en korv.
-Det är du inte.
-Jag vill inte prova mer i alla fall.
-Okej.
Det bästa med smakrådet är att han upptäcker nästan omärkbara skiftningar i mitt röstläge som är tecken på att provandet borde avslutas omedelbart och bytas mot kaffedrickande.

8 kommentarer:

Johannes sa...

Det är bra att du inte är så trött så att du inte orkar gnälla om kläder i alla fall ;D

S sa...

Jag var tröttare igår. Nu är det ju snart helg igen.

Felicitas sa...

Jag hittade faktisk två par jeans igår!! Men fy *** vad det är jobbigt att prova jeans, det är mitt absoluta hatplagg att prova ut! =P

eff sa...

En fin korv.

Kram på sig. Du är bra.

A. sa...

Jag börjar faktiskt bli lite orolig för ditt kaffeintag. Fram till nu har jag sett det som lite charmigt att det mesta går att lösa med kaffe men nu börjar jag bli lite orolig för dig... :-)

S sa...

felicitas - Det är hemskt. Och så har jag en acnemodell som passar mig jättebra, men så tycker jag inte att jag kan köpa den igen. Men det är så det kommer sluta.

eff - En arg korv. Men du, tack. Kram!

a - haha! Jag också. Som idag på IKEA när alla fick bråttom och jag ställer ner kaffekoppen med en liten skvätt kaffe kvar och sen lyfter upp den från brickan igen och dricker upp det sista. Inget får gå till spillo. Jag som trodde att jag hade en sund inställning till kaffe.

Anonym sa...

Du är verkligen ingen korv, men jag förstår absolut hur du känner dig! =P

Såg förresten en ntoering igår, om att du visst beställde ett par amulettringar på kräftskivan... hmmm... jag skulle ha följd det där tipset om mer sprite i vinet, haha!! *skäms*

Vill du fortfarande ha halsbandet?!

S sa...

Jojjo - Kände mig verkligen inte fin iaf. Haha!

Jodå, klart jag vill!! Skrev väl vilka i någon kommentar här på bloggen. Det korta tunna halsbandet. Ska kolla vilka ringar jag ville ha igen (Senil - japp!)

Sen är jag nyfiken på de superfina sjalarna!!

 
Where The Heck Are You?