torsdag, juli 5

Ärligt talat, steget mellan Kronprinsessan och Ica Kuriren är inte särskilt långt.

För att ni ska förstå hur det påverkar mitt psyke att det inte är sol mina sista lediga veckor i livet ska jag illustrera det hela med hjälp av ett scenario som utspelade sig igår när jag och H skulle köpa tidningar. H väljer bland inredningstidningarna medan jag rafsar igenom det övriga utbudet. Den har jag läst och den och den och den och den och den vill jag inte läsa och plötsligt kliver jag utanför min normala konsumtionscirkel.
-Kolla en hel tidning om Kronprinsessan Victoria!
H letar oberörd vidare.
I samma sekund slår det mig med full kraft vad jag står och håller i och inser att det bara är ett steg till korsordstidningarna där en har Linda Bengtzing på framsidan.
-Hjälp, jag håller på att bli en tant!
-Äh, det är ju inte som att du håller i Ica Kuriren.

5 kommentarer:

Björnen sa...

Hrmf... och jag gick och såg TRANSFORMERS! Vet inte riktigt vad som är värst? Uppenbarligen påverkar vädret. ;)

ajja sa...

Vi får hem ica kuriren i låddan. Jag är väldigt stolt över tanterna här. Not.

Och jag vet faan inte vart jag tar vägen snart om det inte blir fint och sol!

Johannes sa...

Fokus har ju faktiskt ett stort uppslag om Victoria den här veckan :) Det är väl ingen tanttidning?

Kristina sa...

Jag har en hemlighet. Jag löser korsordet varje fredag i dagstidningen. Lova att du håller tyst om det.

S sa...

björnen - En kombination mellan dig och mig då? Då hamnar vi typ rätt.

ajja - Hehe. Jag läser Ica Kuriren i Casa del Päron så jag borde hålla käften.

Inte jag heller. Jag klättrar redan på väggarna!!

johannes - De hade säkert inte Fokus. Du vet ju var jag befinner mig. Argh.

kristina - Som min mentor är du ofelbar. Ju. Korsord är bra shit! Men inte en korsordstidningar som känns maniskt frireligiösa.

 
Where The Heck Are You?