fredag, juli 6

Nej, det skulle inte hjälpt att hålla en liten sten i handen. Möjligen om jag blivit träffad av en meteor skulle AJ! gått över.

Jag har surat hela kvällen efter att ha missbedömt mitt intag av kaffe och mackor innan löprudan (två timmar innan, come on?!) vilket resulterar i Hållet från Helvetet.
-Enkelt löst, det är bara att sakta ner först och sen ösa på.
Det är det inte.
Så fort jag tar ett löpsteg är det som att bli huggen med en eldgaffel.
-...jävl...fa..
(här besparar jag er mina rosenknoppsörade läsare mitt resonemang)
Kommer till stället där slingan delar sig. 4 km eller 7 km. Bara en idiot skulle välja 7 km under rådande förhållanden.* Monsunregnet har skapat floder och träsk på helt nya ställen. Det läcker in vatten i skorna och skvätter geggamojja långt upp på låren när jag tar några provsteg. Och aj. Aj. AJ! Hållet från Helvetet låter mig till sist jogga i snigelfart och varje liten hastighetsökning bestraffas omedelbart med eldgaffelhugg.

*Självklart valde jag 7 km.

7 kommentarer:

Björnen sa...

"Rosenknoppsörade läsare"?
Ojojoj, vad du skulle bli besviken om du visste...

Felicitas sa...

Som du sade till mig när jag hade fötterna fastgjutna i två betongsuggor... Det går bättre nästa gång snäckan!! =D

S sa...

björnen - det var särskilt dig jag hade i åtanke. har ju sett dina små rosenknoppar på bild till och med.

felicitas - Jafyfan. Tack, sötnos! Jag vet att det kommer gå bättre nästa gång, för det kan inte gå sämre. =)

eff sa...

Jag är inte det minsta förvånad.

Björnen sa...

Hrmpf! Vet inte riktigt hur jag skall tolka det...

S sa...

eff - hm. neh. ibland är jag bara dum.

björnen - haha! Som något bra väl?

Björnen sa...

Fast rosenknoppar är ju små och söta - jag är stor och tuff! Får det inte riktigt att gå ihop. ;)

 
Where The Heck Are You?