tisdag, maj 22

You´re the one that I want. Och nej, jag har inget vettigare att göra just nu.

1. Det här är som gjort för mig. Från Kenneth Jay Lane. [Bild lånad från Kyss Johanna.]







2. Edith. Från Chloé. Det kan vara den snyggaste väskan som någonsin gjorts. Jag är fortfarande kär. Men priset. Ick!









3. En annan liten dyrgrip är Mulberrys Bayswater. Nästan lika fin som Edith. Men bara nästan.











4. Självklart måste en sko finnas med på listan. Märket är Betty Blue. [Bilden är lånad från have2have.]






5. Och till sist. Lotus Blade. [Bild lånad från Voodolls.]

9 kommentarer:

eff sa...

Borde det inte finnas skickligt gjorda kopior på de där handväskorna vid det här laget? Typ för $25 från nån gatuförsäljare i NY, eller lite dyrare på eBay?

Spelar märket roll?

Björnen sa...

Nytt foto igen?!
Om jag inte visste bättre skulle jag nog misstänka att du är på väg att bli lite schizofren... ;-)

S sa...

eff - Jag skäms lite över att jag drömmer om en sån där väska. Men det ska var en riktig eller ingen alls. Och som läget är just nu är alternativet ingen alls. Sen är det kanske mest någon form av primitivt habegär. Jag gissar att något skulle ta emot när jag stod med den i handen redo att köpa. För det är vansinne.

björnen - Fick höra av ett ex att jag såg så trött ut på den andra bilden. Det var jag ju också. Men tyckte ändå att den var ganska bra. På den här ser jag hyperaktiv ut. Duracell i kvadrat.

eff sa...

Okej, så formgivningen är underordnad märket. Intressant.

För övrigt anser jag den nya bilden på dig vara underbar. Du är fin när du ler så.

Kristina sa...

Komplimanger för nya fotot!!
Snygg smyckesida, den där kyssjohanna. Ska drömma vidare där en stund. Fastnade särskilt för halsbanden med äpplen, ekollon osv. Kan det bero på att jag är vegetarian? Man vill ju inte ha en köttbit dinglandes från halsen.

Johannes sa...

Men... seriöst? Det här är gult kort.

S sa...

eff - När du formulerar det så blir det ju bisarrt. Urk.

Angående bilden. Gulliga du.

kristina - Tack!

Visst är det. Jag vet inte varför jag fastnat för krokodilen. Jag är också vegetarian och gillar precis som du både äpplet och ekollonet!

J - Jag vet. Men det är mitt första. Mr Yttrandefrihet.

eff sa...

Det var väl själva tanken med att sammanfatta saken, belysa kärnan. Om det inte skiljer något vad gäller funktion, kvalitet och utseende, var ligger kruxet.

Är det rollen som statusmarkör, som den äkta väskan utgör, det handlar om. Varför, i så fall. Såna frågor bubblar upp inom mig.

S sa...

eff - Ofta är kopior inte lika bra, men säg att den är det i det här fallet. Och att man ändå väljer märkesväskan. Då återstår ju bara att det är en statussignal typ. Är det en strävan efter det bästa även där? Snyggaste lägenheten, bilen, väskan? Känner att jag nystar in mig nu. Men att det har med den där livstävlingen att göra är jag övertygad om. Och då tävlar vi ju om fel saker. Surprise.

 
Where The Heck Are You?