måndag, maj 21

Ja, jag ger mig. Ja, ni hade rätt.

Sitter i en solstol på altanen i Casa del Päron med fötterna på träbordet och läser Elle samtidigt som den nyborstade hunden bökar runt inne i en buske. Sen kikar hon fram och ser lycklig ut med löv och gamla pinnar i pälsen. Pappa tittar ut genom altandörren. Passar du på att fylla lungorna med lite småländsk luft att ta med till Stockholm? Om han bara visste. Att det är det jag gör varje gång jag är och hälsar på. Andas. Jag ska få skjuts upp till Stockholm och har två tidningar och den där boken alla pratar om för att inte dö av uttråkning. Tänkte först hoppa över att läsa den just för att alla säger att den är så faaaaantastisk. Mot strömmen. Men så sitter jag där och det är bilkö nästan hela vägen. Det står helt stilla vid Västervik, Söderköping, Södertälje och på flera ställen in mot Stockholm. Så jag börjar läsa och det är bra. Det är riktigt bra.

6 kommentarer:

Kristina sa...

Läs den! Jag tillhör själv kategorin personer som vägrar läsa de mest populära böckerna. Det brukar innebära att de är lätt-tillgängliga och inte alltid särskilt bra. Denna är oerhört välskriven. Enjoy!

Björnen sa...

Jag vill också läsa den för första gången. Igen.

S sa...

kristina - Precis! Alla har varit mer än förtjusta. Och då blir jag skeptisk.

björnen - Knivigt. Du får läsa hans tredje. Vågar gissa att du har läst den andra redan? För det fanns väl tre.

Felicitas sa...

Hmm... Lägger den till ska-läsa-listan... =)

Björnen sa...

Trean är redan slutsläst ju. Eller slutlyssnad, för att vara korrekt.

Känner mig helt tom inombords. Vad skall jag nu göra?

S sa...

felicitas - Tydligen tillhör vi en lycklig skara som har läsningen framför oss. =)

björnen - Oj. Svårt. Äta några djungelvrål. Gå en promenad. Dricka gott kaffe.

Eller vänta, skit i de två första förslagen och kör på kaffet. Gott kaffe tar bort tomhet.

 
Where The Heck Are You?