söndag, maj 6

Långt från Philadelphias trappor.

Trädet utanför mitt fönster har slagit ut nu. Gröna blad och vita blommor. Sådär så man bara vill vara ute. I Stockholm - i en park eller på en uteservering med en kaffe. I Casa del Päron - på altanen, med en hund under bordet och bryggkaffe i en av de gröna kopparna. Så igår efter att ha suttit med uppsatsen i fem timmar valde jag att dra på mig träningskläderna och springa en runda. Möter jordens coolaste snubbe. Bredaxlad. Huvtröja med huvan uppdfäll. Tänker på scenen där Rocky springer upp för Philadelphias trappor. För han joggar inte, han springer. Och när jag nästan sprungit rundan klart möter jag honom igen och han håller samma tempo fortfarande. Det gör inte jag, men löpningen gick bra. Mr Pilot skulle vara stolt. Jag vet ingen som är så fokuserad på Beach 2007 som han. Och idag är himlen knallblå, men jag måste skriva om myndighetsbegreppet och om åldern för sexuellt självbestämmande. Ni andra, marsch ut i solen!

7 kommentarer:

Björnen sa...

Solen försvann, så nu vill jag inte gå ut längre. Fast jag kan sitta och titta ut på världens mest rosablommiga träd utanför fönstret. Skriv fint nu då!

C sa...

Det blåser stockholmsorkan ute så du behöver inte sakna något direkt. Jag har inga fraggeltendenser (tyvärr) och ser ändå ut som Tina Turner i håret just nu. In the bad way!

Kristina sa...

Ja, jag lydde. Jag gick ner till stranden, strålande solsken och över 20 grader. Picknick vid havet, fräknar i ansiktet, och övning inför Beach 2007. Men attans, jag skulle ju ha skrivit en massa till jobbet... Snart är du utsläppt och jag sitter inne. Hoppas att det gick bra för dig!

eff sa...

Sommaren är överskattad. Hade dagarna varit midsommarlånga på vintern hade jag föredragit vinter året om. Okej, med lite höst inkastat som krydda då.

Höst är nog bäst, fast det borde vara så att dagarna liksom blir längre. Kallare men längre dagar, det voro perfekt.

S sa...

björnen - Rosablommigt är också fint. Solen stannade i Stockholm till sent.

nej - Jag är säker på att du var asball i Tina Turner-frilla. Jag vägrar tro att det var in the bad way. Snarare in the cool way.

kristina - Bra jobbat! Men nej, får alla utom jag en massa fräknar. Jag får med tur några stycken. Orättvist. Det är så fint! Jag skrev och gick ut. Så det gick okej!

eff - Jag älskar sommaren. Det är det där med värmen och att jag liksom fryses ner lite redan när den första höstkylan kommer. Och att jag inte gillar mörkret. Men om dagarna vore längre kan vi ha lite mer höst. Men först en supersommar!

Felicitas sa...

Jag har lite dåligt samvete mot mig själv.. Jag som har tjatat och tjatat och tjatat i faktiskt flera år om hur mycket jag saknar att kunna komma ut och springa.. Så när jag nu börjar kunna komma igång igen och hade chansen igår, tog jag inte den! Skäms på mig! ;)

S sa...

Felicitas - Inte skäms. Nästa gång kommer du göra det ju. Jag har ju sagt att du ska vara snäll mot dig själv. Det finns vitsippor vid min spingrunda, kanske därför jag kommit igång ordentligt nu äntligen. ;)

 
Where The Heck Are You?