måndag, maj 7

Bouleklot coming in.

Efter att ha läst att myndighetsåldern länge var olika för män och kvinnor (big surprise) får jag ett sms från I som undrar om vi inte kan ta en promenad och sätta oss i solen någonstans. Så vi går en sväng och köper mjukglass och sätter oss i Vasaparken på en mur och plötsligt poff. Och jag tittar upp och vadfan. Poff. Och sen i snabb följd. Poff-klonk-poff. Bouleklot coming in. En snubbe som varit i solen för länge med tanke på hans röda snok vevar vilt med sitt klot, medan tjejen bredvid honom kolugnt putsar sitt med en liten hadduk. Hon måste tagit lugnande, hinner jag tänka. Den normala reaktionen i närheten av honom är att ta skydd. Vi sitter bredvid en grusplätt, som tydligen är en bouleplan. Rödsnoken flaxar som ett vildsint rapphöns innan han ställer sig i ringen och viftar iväg klotet som flyger låååååååångt över de andras och jag inser att jag kanske kommer gå från parken med en nyskapad fontanell. Inte helt lockande. Nästa gång jag vill sitta nära boulebanan ska jag ha en jofahjälm på mig.

8 kommentarer:

Felicitas sa...

Hahahahaha! Dagens högljudda bloggfniss tack vare dig... =)

S sa...

Han var vädldigt charmig i sin entusiasm. Gissar att det är ungefär den intensiteten på mig när jag spelar beachvolleyboll.

=)

eff sa...

Åh, en gul Jofahjälm, en illrosa såndär frasig ballettkjol över jeansen och en skrikgrön jeansjacka samt långhåriga uggs eller vad de heter.

Ljuvligt.

Kristina sa...

Åh, en Jofahjälm! Nu blev jag helt nostalgisk. En röd fanns mitt barndomshem. Hoppas att du undvek fontanellen, eller en Keith Flint-frisyr, en sådan där utan hår på mitten alltså.

Björnen sa...

Bättre att stå boulebanan. Med ett klot i handen och en Jofahjälm på huvudet. Sedan kastar man tillbaks kloten mot de som kastat!

S sa...

eff - Hahaha! Nu blir jag nästan lite orolig över den bild du har av min klädstil.

Uggsen går bort.

kristina - Jag hade också en röd. Den har säkert räddat livet på mig inte bara en gång. Ishockey är livsfarligt. Jag kommer undvika boule-banan i framtiden. I alla fall i samband med fika.

björnen - Haha! Tror du jag skulle få vara med och spela om jag kom dit klädd i jofahjälm?

eff sa...

Om du haft en liknande ensemble på dig på exempelvis en maskerad eller liknande hade jag med stor säkerhet kunnat blivit lite småförälskad.

S sa...

eff - Hahaha! Jag tänkte på det igår när jag var inne på stan. På kjolen alltså.

 
Where The Heck Are You?